| امروز چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار می‌کند؛


همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی»

همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی» به همت جامعه المصطفی العالمیه مشهد و با محوریت جایگاه امام رضا (ع) در تمدن‌سازی خراسان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس همزمان با سال ۲۰۱۷ و انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی» کرده است.

این همایش در سه محور «تبیین و بازخوانی تمدن اسلامی»، «جهان‌شهر معنوی و شاخصه‌های آن» و «مشهدالرضا و جهان‌شهر معنوی» برگزار می‌شود. از مقالات برتر این همایش تقدیر و در مجلات علمی، پژوهشی و ترویجی نیز چاپ خواهد شد.

همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی» در تاریخ ۹ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا پانزدهم مهرماه خواهد بود. مهلت ارسال چکیده آثار نیز ۳۰ مردادماه است.

این همایش با همکاری نهادهای ملی بسیاری برگزار می‌شود و دانشگاه‌های ملی اندونزی، لبنان و واشنگتن نیز مشارکت خواهند داشت.

هدف از برگزاری این همایش، ارائه تعریفی از جهان‌شهر معنوی است. این همایش یازدهمین همایشی است که از طرف جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

«جایگاه امام رضا (ع) در تمدن‌سازی خراسان، امکان و تحقق جهان‌شهر معنوی در مشهدالرضا، زمینه‌های تاریخی جهان‌شهر معنوی در خراسان، تأثیر مهاجرت امام رضا(ع) بر معماری اسلامی خراسان، آسیب‌ها و موانع تحقق جهان‌شهر معنوی، گردشگری و جهان‌شهر معنوی، فقه جهان‌شهر معنوی» از جمله مباحثی است که قرار است در محور «مشهدالرضا و جهان‌شهر معنوی» مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

«تعریف و شاخصه‌های شهرهای جهانی و جهان‌شهر، فناوری در جهان شهر معنوی، اقتصاد و سیاست در جهان شهر معنوی، جایگاه رهبر الهی در جهان شهر معنوی، اخلاق و جهان‌شهر معنوی، مقایسه جهان‌شهر معنوی با جهان‌شهر، شهرهای جهانی و کلان شهرها» نیز از جمله مباحثی است که قرار است در محور «جهان‌شهر معنوی» مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 48102
تاريخ ثبت خبر : 24 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:59
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)