| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

18 اسفند در تهران؛


هفتمین هم اندیشی بین المللی «اسلام و مسائل معاصر» برگزار می شود

هفتمین دوره هم اندیشی بین المللی پیرامون «اسلام و مسائل معاصر» در دفتر تهذان جامعه المصطفی(ص) با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، هفتمین هم اندیشی بین المللی پیرامون «اسلام و مسائل معاصر» تحت اشراف علمی آیت الله جوادی آملی در جامعه المصطفی(ص) العالمیه با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار می شود.

جامعه المصطفی(ص) نمایندگی تهران، این دوره‌ها را در سطح نخبگان و اندیشمندان اسلام ‌شناس از کشورهای مختلف به منظور هم‌اندیشی و هم‌افزایی توان علمی آنان در طرح مسائل معاصر و پاسخگویی درخور به آن‌ها، برگزار می‌کند.

این هم اندیشی، در شش پنل با عناوین زیر برگزار می شود..

افتتاحیه این همایش یا حضور مهدی گلشنی یکشنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ برپا می شود .پنل اول این همایش با موضوع اسلام و رسانه با حضور سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران، نادر طالب زاده استاد افتخاری مرکز مطالعات سینمایی، احمد مراد مریکن استاد مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه علوم مالزی و جعفر حمود پژوهشگر مسائل معاصر اسلامی، یک‌شنبه، ۱۵ اسفند ۱۴:۳۰ تا ۱۸ برگزار می شود.

پنل دوم این همایش با موضوع اسلام و توسعه با حضور محمد خوش‌چهره استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، حسن سبحانی استاد گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه تهران و زید احمد استادگروه دولت و تمدن دانشگاه پوترا مالزی دوشنبه، ۱۶ اسفند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار می شود.

پنل سوم این همایش به موضوع اسلام و عقل اختصاص خواهد داشت که حجت الاسلام سیدمحسن میری دانشیار گروه فلسفه جامعهالمصطفی(ص) العالمیه، فاروق موسی استاد دانشکده پزشکی، دانشگاه موناش (مالزی) و حجت الاسلام محمدعلی میرزایی پژوهشگر مسائل معاصر اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در آن به ایراد سخنرانی می پردازند. این پنل سه‌شنبه، ۱۷ اسفند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ اجرا می شود.

در پنل چهارم که با موضوع اسلام و دموکراسی برگزار می شود، همایون همتی استادیار ادیان و عرفان دانشکده روابط بین الملل، عماد افروغ استاد گروه علم و دین پژوهشگاه علوم انسانی، محمدحسن زورق استادیار مدیریت راهبردی دانشگاه دفاع ملی و شاد سلیم فاروقی استاد بازنشسته حقوق دانشگاه صنعتی مارا- مالزی حضور خواهند داشت. این پنل سه‌شنبه، ۱۷ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ برگزار می شود.

عقلانیت اسلامی و فرقه گرایی موضوع پنل پنجم این همایش است که با حضور حجت الاسلام پارسانیا دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، فرید العطاس  استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه ملی سنگاپور و نصیب‌الله عمراف پژوهشگر گروه مطالعات اسلامی جامعهالمصطفی(ص) چهارشنبه ۱۸ اسفند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار می شود.

آخرین پنل این هم اندیشی نیز با موضوع حقوق بشر اسلامی با حضور محمد جواد محسن پژوهشگر مسائل معاصر اسلامی، فیصل موسی پژوهشگر موسسه جهان و تمدن مالایی، محمود حکمت‌نیا پژوهشگر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و محمدحنیف طاهری پژوهشگر گروه مطالعات اسلامی جامعهالمصطفی(ص) چهارشنبه ۱۸ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ برگزار می شود.

محل برگزاری این پنل ها نیز خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه هشتم پلاک ۴ جامعه المصطفی(ص) العالمیه است.

مراسم اختتامیه این هم اندیشی نیز پنج‌ شنبه، ۱۹ اسفند از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲ در قم برگزار می شود.
انتهای پیام/

کد خبر : 42835
تاريخ ثبت خبر : 11 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)