| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمد حسین میرلوحی:


هدف از قیام سیدالشهداء(ع) توجه انسان به نیازهای فطری است

پژوهشگر حوزه معارف اسلامی گفت: تلاش غرب این است که نیازهای سطحی انسان را پاسخ دهد. اما قیام امام حسین(ع) در مجرای ولایت الهی در تقابل با این هدف بوده و می خواهد انسان را متوجه نیازهای فطری خود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، ویژه برنامه «از سکوت تا بایکوت» رادیو گفت و گو به مناسب فرارسیدن ایام محرم و با موضوع قدمت و ابتناء بر واقعیت پیام های عاشورایی در مقایسه با نداشتن پشتوانه تاریخی و غیر واقعی بودن پیام های فرهنگ غرب و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین میرلوحی پژوهشگر حوزه معارف اسلامی به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام میرلوحی در این برنامه بیان کرد: قدمت هر فرهنگ و مکتب، یکی از عوامل تقابل و تفاخر نژادها و فرهنگ ها به یکدیگر است.

وی با تصریح بر اینکه هیچ حادثه و انقلابی قدیمی تر از قیام اباعبدالله(ع) نیست، افزود: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که همه بزرگان عالم نسبت به آن تذکر داده می شوند و قدمت معنوی عرفانی آن مورد تذکر همه بزرگان تاریخ بشریت قرار گرفته واقعه عاشوراست.

پژوهشگر حوزه معارف اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اساسا دعوای تاریخی جبهه حق و باطل و یا جبهه امام حسین(ع) و فرهنگ غرب بر سر ولایت الله و تجسم عینی این ولایت در عالم خاکی است. هر آنچه که بر سر امام حسین(ع) آمد به خاطر فراموشی غدیر و ولایت امیرالمومنین و پررنگ شدن جریان مقابل بود و این جریان ادامه دارد.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به جنبه فلسفی قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: فاصله معناداری بین حقیقت و واقعیت وجود دارد و سراسر قرآن هم به همین موضوع اشاره دارد. به عنوان نمونه حضرت ابراهیم(ع) به عنوان آخرین امتحان باید چاقو را بر زیر گلوی حضرت اسماعیل بگذارد اما چاقو نمی برد ولی وقتی پرتاب می شود یک سنگ را به دو نیمه تقسیم می کند. به عبارت دیگر واقعیت های زیادی در این عالم وجود دارد اما حقیقت اثر گذاری از جانب خداوند است.

وی در ادامه این مطلب گفت: تمام تلاش های غرب این است که نیازهای بیرونی و سطحی انسان ها را سریعاً پاسخ دهد. اما قیام امام حسین(ع) در مجرای ولایت الهی در تقابل با این هدف بوده و همت امام حسین(ع) بر این است که انسان را متوجه نیازهای درونی و فطری خود کند.

پژوهشگر حوزه معارف اسلامی مطرح کرد: پیام امام حسین(ع) از مجرای الهی، روشن کردن نیازهای فطری و عمقی و عقل و روح است. اما سعی تمدن غرب بر پاسخگویی به نیازهای سطحی است که زود جواب می گیرد و بسیاری از انسان ها هم به دنبال آن می روند.

 میرلوحی در پایان ابراز داشت: هدف اصلی نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/  

کد خبر : 76470
تاريخ ثبت خبر : 27 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:52
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)