| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سیدجواد جعفری:


هجرت امام رضا(ع) به ایران زمینه‌ساز تمدن عظیم اسلامی است

سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)، که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، هجرت امام رضا(ع) به ایران را زمینه ساز بنیان گذاری تمدن عظیم اسلامی در این کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، که به منظورافتتاح دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی به سمنان سفر کرده‌ بود در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و در نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)، که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، هجرت امام رضا(ع) به ایران را زمینه ساز بنیان گذاری تمدن عظیم اسلامی در این کشور عنوان کرد.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با‌اشاره به معرفی مشهد مقدس به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: سمنان میقات‌الرضا (ع) و در مسیر حرم تا حرم واقع شده است و زائران زیادی سالانه از این مسیر عبور می‌کنند.

وی افزود: پیامی را در زمانی که کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شد،‌ رهبر معظم انقلاب داشتند و فرمودند درست است که هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو یک نبرد پنهان سیاسی با مأمون بود و هر چند که در نهایت به شهادت حضرت رضا(ع) ختم شد؛ اما در متن و بطن خودش در حقیقت این هجرت سراسر پیروزی بود و تمدن عظیم اسلامی بنیان گذاشته شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان داشت: امروز شاهدیم که از دل تمدن عظیمی که در دل اسلام ایجاد شد، نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به برکت شخصیت ممتازی مثل امام راحل(ره) و در‌ادامه آن رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه چنین تمدنی بنیان گذاشته و شکوفا شد. باید گفت این تمدن بزرگ نیاز به معرفی دارد و محور و مدار آن تمدن بزرگ، امام رضا(ع) است.

جعفری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌اتفاق مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی کشور منظومه برنامه‌ای فراهم کرده است که همه استان‌ها یعنی ۳۱ استان کشور در آن دخیل هستند و بعدها هم کشورهای مختلفی به این جمع پیوستند؛ ارادتمندان به ساحت مقدس امام رضا(ع) زیادند و در حال حاضر، ۷۷ کشور در دنیا در بزرگداشت ایام ولادت امام هشتم(ع) تلاش‌های فرهنگی،‌ علمی، تبلیغی و ترویجی انجام می‌دهند.

وی گفت: امروز شاهدیم که در دهه کرامت، ایام ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، خیزش عظیمی در مجموعه گستره کشور برای تعظیم و بزرگداشت سالروز امام رضا(ع) برپا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 38200
تاريخ ثبت خبر : 14 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:40
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)