| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


نقش سرمایه فکری و اجتماعی در عملکرد سازمانی/مطالعه بنیاد شهید

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی (مطالعه موردی؛ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ)» توسط مرتضی امامی کوشا نگاشته و احمد ودادی، استاد راهنما و امیربابک مرجانی، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی (مطالعه موردی؛ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ)» توسط مرتضی امامی کوشا نگاشته شده است.
احمد ودادی، استاد راهنما و امیربابک مرجانی، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند.
چکیده:
گذر زمان و بروز تحولات مختلف در عرصه کسب و کار، سازمان‌ها را به شقوق دیگری از سرمایه و دارایی که به سرمایه‌های ناملموس معروف است، سوق داده است و موفق ترین سازمان ها در عصر حاضر، آنهایی هستند که از این دارائی‌های ناملموس به نحو احسن استفاده می‌کنند.
تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ صورت گرفته است.
جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است.
برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های تحلیل رگرسیون، تحلیل واریانس، تحلیل همبستگی، تحلیل مسیر و آزمون فریدمن) استفاده شده است.
یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که سرمایه‌های فکری و اجتماعی بر عملکرد سازمان مذکور تأثیرمثبت دارند.
به علاوه نتایج تحقیق حاضر نمایان ساخت که اثر مستقیم سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی، بیش از اثری است که به طور غیر مستقیم (با تأثیر در بافت سرمایه فکری) در عملکرد سازمانی می‌گذارد.
رتبه بندی مولفه های سرمایه اجتماعی نشان می‌دهد که بعد فرهنگی سرمایه اجتماعی نسبت به ابعاد دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است و در بین مولفه های سرمایه فکری نیز، سرمایه رابطه‌ای نسبت به ابعاد دیگر دارای اهمیت بیشتری است.
علاقه مندان می توانند چند صفحه نخست این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر : 64671
تاريخ ثبت خبر : 22 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:30
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)