| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


نقد و بررسی کتاب «گفت‌وگوی هگل و فیلسوفان اسلامی»

کتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» در نشست هفتگی شهر کتاب نقد و بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شهر کتاب، فلسفه‌ اسلامی ارمغان هزار سال فعالیت فکری اندیشمندان بزرگی است که هر یک به نوبه‌ خود به فلسفه جانی تازه بخشیدند و آن را با روزگار خود پیوند دادند. اکنون و در روزگار حاضر نیز که فلسفه‌ اسلامی در سودای حضور در عرصه‌ جهانی است، اگر خواستار آن باشد تا به آینده بیندیشد، به علم از منظر دینی فکر کند، به قصد تحول در علوم انسانی بنگرد و به بحث از فرهنگ و تکنولوژی و سیاست‌گذاری بپردازد، لازم است پیش از پرداختن به مسائل روزگار حاضر، به نفس معاصرت بیندیشد.

به تازگی کتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» نوشته‌ دکتر سیدحمید طالب‌زاده به همت انتشارات هرمس انتشار یافته است. این کتاب می‌کوشد تا باب تازه‌ای برای گفت‌وگو میان فیلسوفان اسلامی و هگل، فیلسوف شهیر عصر جدید، بگشاید.

]

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۷ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی کتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» اختصاص دارد که با حضور دکتر رضا داوری‌اردکانی، دکتر سیدمحمدرضا بهشتی و دکتر سیدحمید طالب‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار ررسی کتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» ‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 56939
تاريخ ثبت خبر : 4 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:29
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)