| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


نقد و بررسی مبانی هستی‌شناختی و معرفتی نظریه‌ جامعه باز

کتاب «فیلسوف چکمه پوش؛ نقد و بررسی مبانی هستی شناختی و معرفتی نظريه‌ جامعه باز کارل پوپر» به قلم حجت الاسلام مهدی ايمانی مقدم و به همت نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «فیلسوف چکمه پوش؛ نقد و بررسی مبانی هستی شناختی و معرفتی نظریه‌ جامعه باز کارل پوپر» به قلم حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم و به همت نشر معارف منتشر شد.

کتاب «فیلسوف چکمه پوش» مبانی هستی شناختی و معرفتی نظریه‌ جامعه باز کارل پوپر را بررسی و نقد می کند. نویسنده در این کتاب، نخست به بررسـی و تحلیل جامعه باز و جامعه بسته و مؤلفه های آن دو پرداخته شده است.
در بخش دوم، فلسفه سیاسی و نظام سیاسی برخاسته از آن مؤلفه ها عرضه گردیده است، و سپس در سومین بخش، مبادی فلسفی جامعه باز، طرح و مشروح به نظریه جهان های سه گانه او پرداخته شده است.
در بخش پایانی و در ارتباط با تبیین جهان سوم پوپر؛ نظام معرفت شناسی او مبتنی بر روش ابطال پذیری و فلسفه علم او مبتنی بر ابطال گرایی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و سپس هندسه معرفتی پوپر و لوازم آن در فلسفه سیاسی و نظام اجتماعی مطلوب او یعنی جامعه «لیبرال دموکرات» یا همان «جامعه باز» بر پایه مهندسی اجتماعی گام به گام و با حذف شرور و آلام و به روش خردورزی انتقادی مورد تحلیل و نقد قرار گرفته است.

نویسنده، در این کتاب و در مقام نقد آراء پوپر سعی کرده است نخست با امانت‌داری، آراء پوپر را آنگونه که او در نظر داشته نقل نماید و به همین دلیل در فصل های انتقادی، عیب‌های اندیشه او بیان شده است.
به نظر می رسد به خاطر ارتباط منسجمی که مؤلفه های اندیشه پوپر دارد و ابتناء علوم سیاسی و اجتماعی او بر مبادی فلسفی و معرفت شناختی و هستی شناختی او، با تزلزل در اندیشه های معرفتی پوپر، کل نظام سیاسی اجتماعی او مبتنی بر مؤلفه های جامعه باز دچار تزلزل گردد.
کتاب «فیلسوف چکمه پوش؛ نقد و بررسی مبانی هستی شناختی و معرفتی نظریه‌ جامعه باز کارل پوپر» در ۲۴۲ صفحه و قطع رقعی و با قیمت ۴۲۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 61485
تاريخ ثبت خبر : 14 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:26
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)