| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی در تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کرسی علمی ترویجی با عنوان «نقد وبررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران» را چهارشنبه 5 اردیبهشت برگزار می كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تقسیم بندی انواع شیوه های اعتبارسنجی، تعریف حدیث صحیح و نقد نظریات در چرایی تغییر شیوه اعتبار سنجی از جمله محورهای اصلی این کرسی علمی ترویجی است که از سوی حجت الاسلام و المسلمین احسان سرخه ای استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

سؤالاتی نظیر، شیوه جدید اعتبارسنجی از سوی چه کسانی مطرح شده است؟ تحلیل شیخ بهایی از عوامل مؤثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ تحلیل اخباریان از عوامل مؤثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ چه نقدهایی بر توجیه شیخ بهایی وارد است؟ و آیا شواهدی برای اثبات مدعای اخباریان وجود دارد؟ از جمله سئوالاتی است که ارائه کننده تلاش می کند در خلال مباحث خود بدان ها پاسخ گوید.

داوران این کرسی علمی ترویحی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد اسعدی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر مهدی غلامعلی استادیار دانشگاه علوم حدیث هستند و حجت الاسلام والمسلمین دکترسید محمود طیب حسینی دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر در این جلسه علمی حضور دارد.

نشست علمی ترویجی «نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران» چهارشنبه ۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن شیخ صدوق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به نشانی قم، اتوبان امام علی(ع) برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 66260
تاريخ ثبت خبر : 2 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:28
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)