| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در دانشگاه امام صادق(ع)؛


نقد و بررسی اقتصاد تحریمی و توانمندی ملی

نرم افزار اقتصاد تحریم شنبه شب در حاشیه نشست اقتصاد تحریم و توانمندی ملی در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه امام صادق(ع) با حضور اساتید دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دانشگاه امام صادق(ع ،(مراسم رونمایی نرم‌افزار اقتصاد تحریم در حاشیه نشست اقتصاد تحریم و توانمندی ملی در تالار امام خمینی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) برگزار شد.

در این مراسم کتر مصطفی دولت یار، عضو پیشین تیم مذاکره‌ کننده هسته ای ایران و استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه؛ دکتر محمد خوش‌چهره، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکتر فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداختند و ابعاد حقوقی، سیاسی و اقتصادی تحریم های بین المللی علیه ایران و توانمندی های ملی برای رفع آنها را تبیین کردند.

دکتر فواد ایزدی در این نشست متن توافقنامه ژنو را بصورت علمی نقد کرد و از هوشمندی تیم مذاکره هسته ای در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در مسقط نسبت به عدم پذیرش زیاده خواهی های آمریکا تقدیر کرد.

سپس دکتر دولت یار که از اعضای پیشین مذاکره کننده هسته ای ایران بود به سخرانی پرداخت و با بیان اینکه ما امروز در آستانه اولین سالگرد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم اظهار داشت: اجرای کامل سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری با چالشهایی مانند فساد اداری و فهم نادرست از عوامل زمینه ساز رشد اقتصادی روبه رو است.

وی در ادامه افزود: ارتباط متقابل رشد درون زا و برون گرا اصلی مهم در سیاست های اقتصاد مقاومتی است که مجامع دانشجویی در تبیین این ابهامات و مسائل باید تلاش نمایند.

در بخش پایانی این نشست دکتر خوش‌چهره به وضعیت اقتصادی ایران در زمان تحریم‌های همه جانیه غرب علیه ایران پرداخت و افزود: امروز ایران یکی از بزرگترین مارکت های دنیاست یعنی سطح تقاضا در ایران در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار بالاست و این سطح تقاضا خود بازار مناسبی برای کالاهای تولید داخل خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر : 38847
تاريخ ثبت خبر : 25 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)