| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


نشست هم‌اندیشی سردبیران نشریات علمی پژوهشی حوزوی برگزار شد

نشست هم اندیشی سردبیران نشریات علمی حوزوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مقیمی دبیر همایش کتاب سال حوزه، در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، در این نشست با اشاره به فعالیت  بیش از ۶۷ نشریه علمی پژوهشی حوزوی افزود: سعی داریم نوآوری در ارائه مقالات علمی و پژوهشی، به سمت حل مسئله و برآورده کردن نیازهای جامعه سوق پیدا کند. به عبارت دیگر کتاب سال حوزه به دنبال این است که در کنار اولویت‌های ثابت موجود در دوره‌های گذشته، در جهت اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز حوزه و نظام نیز حرکت کند.

در این نشست، سردبیران نشریات مطالعات تفسیری، مطالعات انقلاب اسلامی، کلام اسلامی، قرآن،فقه وحقوق اسلامی، روانشناسی و دین، تحقیقات کلامی، پژوهش نامه مطالعات تاریخی جهان اسلام، آیین حکمت، اقتصاد اسلامی، اسلام و علوم اجتماعی و قبسات به نمایندگی از نشریات علمی پژوهشی حوزوی، دیدگاه‌های خود را درباره سیاست‌های برگزاری نخستین دوره این جشنواره بیان کردند.

تدوین کاربرگ ارزشیابی مقالات،  دیگر دستور این جلسه بود که پس از بررسی نظرات حاضران، مورد تصویب قرار گرفت.

معاونت پژوهش حوزهای علمیه «نخستین جشنواره مقالات علمی حوزه» را در سال ۹۶ برگزار می کند.

براساس مصوبه شورای سیاست گذاری همایش کتاب سال حوزه که ریاست آن‌ را مدیر حوزه‌های علمیه برعهده دارد، فعالیت‌های علمی و اجرایی این جشنواره مطابق آیین‌نامه‌ها و قوانین همایش کتاب سال حوزه صورت می‌گیرد و دبیرخانه جشنواره نیز در محل دبیرخانه کتاب سال حوزه تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر : 48359
تاريخ ثبت خبر : 30 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:08
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)