| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

صبح امروز در جوار حرم رضوی؛


نشست روان‌شناسی اسلامی آغاز به‌کار کرد

چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع «روانشناسی اسلامی» صبح امروز 29 آذر ماه در مشهد آغاز به‌کار کرد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی طلیعه؛ چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع روانشناسی اسلامی آغاز به کار کرد. در این نشست که صبح امروز با حضور اساتید برجسته روانشناسی اسلامی آغاز شد، حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: همزمان با هفته پژوهش و با هدف فراهم کردن زمینه همکاری و هم‌افزایی اساتید برای بسط و تعمیق علوم انسانی اسلامی و همچنین نقد و بررسی نظریه‌ها و نوآوری‌های علمی در این عرصه چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی برگزار شده است.

وی بیان کرد: برگزاری این نشست و مباحثی که در آن ارائه می‌شود گویای این واقعیت است که روند رشد علوم انسانی اسلامی، روند قابل قبولی دارد و نهال علوم انسانی اسلامی در حال ثمردهی است.

 

 

غلامی با بیان اینکه رشته روانشناسی اسلامی جزو رشته‌های با سابقه علوم انسانی اسلامی است و همواره در حال گسترش است، اظهار کرد: این رشته سهل‌تر از سایر رشته‌ها راه خودش را برای بهره گیری روشمند از منابع دینی پیدا کرده و سوم اینکه این رشته نقش منحصر بفردی و اجتماعی انسان مسلمان دارد لذا از اولویت بیشری برای توجه و سرمایه گذاری برخوردار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا افزود: روانشناسی اسلامی در کنار رشته تعلیم و تربیت اسلامی در سال‌های گذشته بیش از سایر رشته‌ها با میدان عمل درگیر شده و فرصت ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اینکه حضور جدی روانشناسی اسلامی در میدان عمل علاوه بر اینکه که می‌تواند ظرفیت‌های منحصر به فرد روانشناسی اسلامی برای حل مسائل فردی و اجتماعی را نشان دهد، می‌تواند به شناسایی و رفع نقاط ضعف و خلاهای نظری و کاربردی روانشناسی اسلامی هم کمک قابل توجهی داشته باشد.

در ادامه نیز دکتر عطاالله رفیعی آتانی؛ دبیر علمی این نشست با اشاره به نقش کلیدی و با اهمیت روانشناسی اسلامی، این رشته را با آموزه‌های دینی و رفتار کنشگر در جامعه مرتبط دانست و هدف آن را آموزش مباحث پایه در کنار رشته جامعه شناسی ذکر کرد.

وی افزود: مقالاتی که در طول این چند سال ارائه شده، رشته روانشناسی بیش از سایر رشته‌ها مورد نقد واقع شده و برگزاری این جلسات نقش اثرگذاری در تعالی این رشته و ارائه آخرین و جدیدترین دستاوردهای علمی خواهد داشت.

لازم به ذکر است چهارمین نشست اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی با موضوع روانشناسی اسلامی با حضور اساتیدی چون دکتر آذربایجانی، ، آیت الله غروی، دکتر جان بزرگی، دکتر تقوی،حجت الاسلام بشیری، حجت الاسلام کاویانی، دکتر کلانتری، دکتر خسرو باقری و جمعی دیگر از اساتید برجسته و با مشارکت بنیاد ملی خانواده، مرکز پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا و پایگاه خبری طلیعه، برگزار شده است.

انتهای پیام/.

کد خبر : 78838
تاريخ ثبت خبر : 29 آذر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:03
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)