| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از سلسله نشست‌های آسیب‌شناسی نقش روحانیت در سیاست؛


نشست «تعامل حوزه و نظام در چهار دهه گذشته» برگزار می‌شود

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دومین نشست آسیب شناسی نقش روحانیت در سیاست با عنوان «تعامل حوزه (عالمان دینی) و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته» را یكشنبه پنجم آذر برگزار می‌كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سخنران این نشست علمی، دکتر عبدالوهاب فراتی دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

وی در اولین نشست آسیب شناسی نقش روحانیت درسیاست که در اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد به دو پرسش پیشینی راجع به این موضوع اشاره کرد و گفت: ما یک‌سری پرسش‌های پیشینی داریم تحت این عنوان که آیا ورود روحانیت به ارکان حکومت جزء وظایف روحانیت به شمار می‌رود یا نمی‌رود؟ و دوم این که روحانیت بنا به چه دلایلی وارد ارکان حکومت شده است؟

فراتی در پاسخ به این دو پرسش مطالب مفصلی را در نشست اول بیان کرد و بنا دارد در جلسه دوم که به موضوع تعامل حوزه (عالمان دینی) و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته اختصاص دارد ادامه مطالب را بیان کرده و آن را واشکافی و تبیین نماید.

دبیر علمی نشست یادشده حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین اژدری زاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و از محققان گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

علاقه مندان به حضور در این نشست می توانند یکشنبه ۵ آذر از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی، قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم حاضر شوند.

انتهای پیام/

کد خبر : 56821
تاريخ ثبت خبر : 30 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:45
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)