| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


نسخه موبایلی کتاب «حقوق متهمان؛ بررسی فقهی و حقوقی» ارائه شد

نسخه موبایلی کتاب «حقوق متهمان (بررسی فقهی و حقوقی)» که به قلم جواد فخارطوسی، محقق پژوهشکده فقه و حقوق به نگارش در آمده، به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه ؛ کتاب حقوق متهمان به یکی از پرچالش ترین موضوعات می پردازد و این بحث را مطرح می کند که: متهم نه تنها از حقوق حداکثری انسانی برخوردار است، بلکه به خاطر ویژگی و حساسیت مرحله اتهام امتیازهایی به نفع متهم در نظر گرفته شده است و در مواردی که از باب ضرورت، اعمال برخی محدودیتها نسبت به متهم توجیه می گردد، باید به حداقل اکتفا نمود. در این کتاب از سیاستهای کلی شارع که باید در همه برخوردها مبنای عمل باشد، بحث شده است.

ممنوعیت بازداشت موقت متهمان (به طور کلی) و پیشنهاد نهادهایی جایگزین، لزوم رعایت شخصیت افراد در برخوردها و رفتارهای قضایی و لزوم مراجعه به قاضی تحکیم در اتهامات سیاسی (به جای قاضی منصوب و هیات منصفه) از آرای خاص نویسنده در این کتاب است.

نویسنده در بیان مباحث این کتاب پس از بیان درآمد، مقدمه و مدخل بحث تحت عنوان مبانی موثر در حقوق متهمان، مباحث خود را در دو بخش کلی راهبردهای کلی شارع در برخورد با متهمان و مسائل تنظیم کرده است که هر کدام از این بخش ها به چندین فصل تقسیم می شود. در پایان کتاب نیز خلاصه و نتیجه گیری مباحث بیان شده است.

بخش نخست این کتاب شامل فصول زیر است:

– اصل برائت

– خروج حداقلی از اصل عدم ولایت

– تفکیک بین انواع اتهام از نظر حق الله یا حق الناس

– توجه به اصول متضمن نفع متهم در برداشت از قانون

عناوین فصول بخش دوم نیز عبارتند از:

– حقوق جسمانی متهم

– حقوق قضایی متهم

– حقوق معنوی متهم

کتاب حقوق متهمان که نوشته حجت الاسلام والمسلمین جواد فخار طوسی است در ۵۱۲ صفحه از سوی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه شده و انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده است.

نویسنده این کتاب، حجت الاسلام والمسلمین جواد فخارطوسی، از اساتید باسابقه سطوح عالی حوزه علمیه قم است که در کارنامه پژوهش خود کتاب «حقوق مجرمان و متهمان از نگاه امیرالمومنین(ع)» را هم ثبت کرده است.

این محصول با استفاده از نسخه جدید نرم افزار پژوهان ارائه گردیده است که ضمن تسهیل در امر مطالعه کتاب، امکاناتی نیز به آن افزوده شده است. از مهمترین ابزارها و قابلیت های پژوهشی و کاربری این نرم افزار می توان به نمایش تمام صفحه کتابها در دستگاه همراه که با کلیک بر روی صفحه امکانات موردنیاز نمایش داده می شود، نمایش عناوین مطالب و آیات و روایات بصورت رنگی و متفاوت از متن، جستجو، بخش تاریخچه مطالعه، نشانه گذاری و علاقمندی ها، امکان انتخاب و کپی و اشتراک گذاری تمامی صفحه یا بخشی از متن، اشتراک گذاری (انتخاب متن، ارسال و اشتراک گذاری در جوامع مجازی و…)، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، پیمایش آسان و با افکت و با قدرت تاچ بالا در صفحات، امکان ترکر برای پیمایش در صفحات، امکان دسترسی به مشخصات کتاب و آخرین صفحه از کتاب برای هر کتاب در لیست کتب، بخش تنظیمات (تنظیم ویژگیهای نمایش متن، تنظیمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعیین فاصله بین خطوط، تنظیمات مطالعه نمایش روز و شب) اشاره کرد.

علاقه مندان جهت دانلود این نرم‌افزار ، به سایت فروشگاه نشر دیجیتال پژوهشگاه به آدرس http://digi.isca.ac.ir یا به صفحه اختصاصی پژوهشگاه در سایت بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/developer/isca-it مراجعه کنند.

 

منبع : مهر .

 

انتهای پیام /

کد خبر : 10066
تاريخ ثبت خبر : 22 شهریور 1394
ساعت بارگزاری خبر : 09:28
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)