| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


«میراث سیاسی قرآن» برای انگلیسی‌زبان‌ها منتشر شد

برداشت‌های وهابی از اسلام در جهان و فضای آشفته‌ای که جریان‌های تکفیری در جهان ایجاد کرده‌اند سبب شد تا سیدحسینعلی موسوی اقدام به تالیف کتاب «میراث سیاسی قرآن» به زبان انگلیسی کند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «میراث سیاسی قرآن» به زبان انگلیسی در آلمان منتشر و در کشورهای مختلف توزیع شده است.

سید حسینعلی موسوی، مولف کتاب میراث سیاسی قرآن، با بیان اینکه در مدت بیش از دو سال این توفیق بزرگ نصیبم شد که موفق به تالیف یک جلد کتاب با زبان انگلیسی در ۳۸۰ صفحه با عنوان «میراث سیاسی قرآن» The Political Heritage Of Quran شدم که موضوع مورد بحث کتاب، دفاع از دیدگاه‌های مترقی قرآن در حوزه مسایل سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: نقدی بر افکار و ایده‌های گروه‌های افراطی به اصطلاح اسلامی با محوریت مهدویت و ولایت موضوعات اصلی این کتاب هستند.

این پژوهشگر و محقق قرآنی ادامه داد: در این اثر ضمن بررسی تاریخ سیاسی اسلام، شرح جامعی از آیات مرتبط با مستندات علمی بسیار ارائه شده که رویکرد اصلی تبیین اندیشه سیاسی تشیع و نقد جامع و علمی بر دیدگاه‌های افراطی و نامعقول در حوزه‌های مختلف و متنوع مورد بحث است.

موسوی یادآور شد: متاسفانه بر پایه مطالعه‌ای تحقیقی در متن جوامع غربی، بخاطر عدم آگاهی و شناخت صحیح از اسلام و قرآن و به ویژه رفتارها و الگوهای غلط و انحرافی جاری که از سوی جریانات تکفیری انجام می‌شود به نوعی نگاه‌ها پیرامون قرآن، سرشار از سوء برداشت و حتی تضاد و ترس است.

مولف کتاب میراث سیاسی قرآن تصریح کرد: تبلیغات گسترده جریان وهابیت و شناساندن اسلام به جهان غرب با مدل افراطی تکفیری فضای آشفته و نابسامانی ایجاد کرده است که وظیفه پژوهشگران و محققان قرآنی، تلاش مستمر در راستای معرفی مرام و منطق مترقی قرآن و حقیقت وجودی این گوهر گران‌بها در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: آنچه که امروزه بخوبی احساس می‌شود فقدان منابع و متون مناسب از جانب پژوهشگران مسلمان و خاصتا شیعی در این حوزه نورانی است لذا مبتنی بر نامه مشهور و تاثیرگذار رهبری معظم انقلاب به جوانان اروپایی که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد این اثر با تلاشی شبانه روزی و خستگی ناپذیر بدون کمترین حمایت از جانب غیر تنها با فضل وکرامت بی نظیر خود قرآن پدید آمد و با استقبال بسیار مطلوبی نیز مواجه شد که نمونه عینی و به شدت دلگرم کننده قضیه، اطلاع مقام معظم رهبری از این قضیه و اعزام هیئتی به نمایندگی ایشان به منزل ما در ایلام بود.

موسوی عنوان کرد: با توجه به اینکه مخاطبین کتاب، پژوهشگران، اندیشمندان و عموم شهروندان و به ویژه جوانان مقیم در کشورهای غربی و انگلیسی زبان هستند لذا انتشار بین‌المللی این اثر در شهر «دوسلدروف» کشور آلمان انجام شده و در بیش از ۱۵۰ کشور منتشر شده است.

مولف کتاب میراث سیاسی قرآن اضافه کرد: این کتاب در قالب صادرات فرهنگی و همچنین رقابت با جریان علمی بسیار نیرومند و پیشرو وهابیت که با سرمایه‌های میلیاردی نهادهای فرهنگی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس باعث بروز خسارات بسیاری بر شان متعالی قرآن بوده‌اند در اولویت تمامی فعالیت‌های علمی و مراجعات اداری اینجانب بوده که امید است این گونه فعالیت‌ها در ایام آتی با حمایت و استقبال مسئولین و نهادهای فرهنگی داخل مواجه شود.

این پژوهشگر و محقق قرآنی در پایان تاکید کرد: کتاب دیگری نیز تحت عنوان The Phenomenology Of Worldwide Crisis Of Addiction از آثار ناقابل بنده نیز در «کارولینای شمالی» در آمریکا توسط یکی از موسسات معتبر علمی منتشر شده و در طیف وسیعی در سطح جهانی پخش شده است.

بر اساس این گزارش این کتاب به صورت اینترنتی در پایگاه آمازون در دسترس عمومی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 50313
تاريخ ثبت خبر : 7 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:22
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)