| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


موسوعه شیخ بهایی در ۲۱ جلد چاپ می‌شود

موسوعه شیخ بهایی، مجموعه آثار این عالم شیعه در ۲۱ جلد چاپ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر علیزاده، رئیس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مجموعه آثار بهاءالدین عاملی معروف به شیخ بهایی در قالب یک موسوعه در ۲۱ جلد در سال آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: کار تحقیقی این موسوعه از سال ۸۴ در مرکز احیای آثار اسلامی آغاز شد و کار‌های تحقیقی آن خاتمه یافته است و بنا داریم در سال آینده منتشر کنیم.

علیزاده عنوان کرد: دو جلد تفسیر، اربعون حدیث، حبل المتین، اثنی عشریات خمس، مشرق الشمسین، جامع عباسی، کشکول و دیوان عربی و فارسی مجموعه آثار این موسوعه است همچنین کتابی اصولی معروفی نیز از ایشان وجود دارد که در قالب موسوعه منتشر خواهد شد.

وی در مورد تفسیر گفت: در جلد اول این تفسیر سوره مبارکه حمد و بقره تفسیر و به نام‌های عروهالوثقی و عین‌الحیاه منتشر شده و جلد دوم آن هم حاشیه بر تفسیر بیضاوی است و به حل برخی اشکالات تفسیر بیضاوی در سوره مبارکه ملک پرداخته است، همچنین پاسخ به سؤالات شاه فضل الله در مسائل تفسیری داده است.

وی افزود: روح الله ملکیان، ولی الله قربانی، حسین درایتی، محمود هیئتی، علی اسدی و عباس محمدی از جمله محققانی هستند که در تدوین این موسوعه همکاری داشته‌اند.

پنجم تیرماه مصادف با سال روز درگذشت شیخ بهایی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 70367
تاريخ ثبت خبر : 4 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:42
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)