| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


مهندسی مالی عقود در تأمین مالی خرد اسلامی در ایران

ضرورت پرداختن به انقلاب تأمین مالی خرد و لزوم طراحی نظام تأمین مالی خرد اسلامی در کشور حقیقتی انکارناپذیر است. یکی از عناصر طراحی این نظام، شیوه‌های تأمین مالی خرد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقاله علمی پژوهشی «مهندسی مالی عقود در تأمین مالی خرد اسلامی در ایران» توسط مصطفی شهیدی نسب، سید عباس موسویان و سعید فراهانی فرد به نگارش درآمده است.

در چکیده این مقاله آمده است:

 تأمین مالی خرد در طول دهۀ گذشته رشد فزاینده‌ای از حیث گسترۀ مفهومی، اهداف، نهادها، شیوه‌ها و دامنۀ عرضه‌کنندگان و متقاضیان داشته است. اکنون برنامه‌های تأمین مالی خرد به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که توان پاسخگویی به نیازهای مختلف را داشته باشند. ضرورت پرداختن به انقلاب تأمین مالی خرد و لزوم طراحی نظام تأمین مالی خرد اسلامی در کشور حقیقتی انکارناپذیر است.

یکی از عناصر طراحی این نظام، شیوه‌های تأمین مالی خرد اسلامی است. مقاله پیش رو در صدد است با استفاده از روش تحلیلی ـ توصیفی و تحلیل آماری و با توجه به تجارب بانکداری اسلامی و نیز عقود اسلامی اقدام به مهندسی مالی شیوه‌های تأمین مالی خرد اسلامی در کشور بنماید.

منظور از مهندسی مالی شیوه‌های تأمین مالی خرد اسلامی، بررسی عقود ویژه تأمین مالی خرد و «اِس.اِم.ای»ها، رتبه‌بندی آنها و تبیین کاربردهای این عقود در تأمین مالی خرد می‌باشد. بر پایه دستاوردهای تحقیق، قرض‌الحسنه، عقود مبادله‌ای (مرابحه، اجاره و استصناع) و مشارکت اولویت‌های تأمین مالی خرد برای خانوارها و مشارکت، مرابحه و اجاره اولویت‌های نخست برای تأمین مالی خرد «اِس.اِم.ای»ها محسوب می‌شوند.

متن کامل مقاله اینجا                               .قابل دسترس است

انتهای پیام

کد خبر : 60008
تاريخ ثبت خبر : 26 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:44
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)