| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


«مهارت‌های کلامی و غیرکلامی خانواده با نگاه وحیانی» منتشر شد

کتاب «مهارت‌های کلامی و غیرکلامی خانواده با نگاه وحیانی» به قلم محمد معرفت منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «مهارت‌های کلامی و غیرکلامی خانواده با نگاه وحیانی» اثر محمد معرفت از سوی نشر پرهیزکار روانه بازار کتاب شد.

مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از اصول، توانایی‌ها و اقدام‌های مناسبی است که زمینه سازگاری و رفتار مثبت، مفید و کارآمد را در برخورد با دیگران و برقراری ارتباط با اطراف فراهم می‌کند؛ انسان را قادر می‌سازد تا نقش اجتماعی خاص خود را بپذیرد، جایگاه خویش را بشناسد و بدون آسیب رساندن به دیگران در برابر خواسته‌ها، انتظارها، مسائل و مشکلات پیرامون موثرتر ظاهر شود.

نظریه‌پردازان تفکر غرب، با انواع روش‌ها و بهره‌گیری از رسانه‌های جمعی، مشغول گسترش فرهنگ خود، به ویژه در مسائل خانواده به سایر کشورها هستند؛ از این رو کتاب حاضر با هدف بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های ناب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، با نگاهی وحیانی به بررسی و بیان ضروریات مهارت‌های کلامی و غیر کلامی، و کارکردهای موثر آنها در تحقق وظایف و بهبود ارتباطات انسانی در خانواده پرداخته است. اشاره به انواع این مهارت‌ها و بیان مثال‌های کاربردی از ویژگی‌های این نوشتار است.

این کتاب در سه فصل تالیف شده که در فصل اول طی دو گفتار به تبیین مفاهیم و کلیات بحث پرداخته که مهارت‌های زندگی و تربیت دینی خانواده در این گفتارهای به تفصیل مورد اشاره قرار گرفته است. در فصل‌های دوم و سوم مولف سعی داشته تا با استفاده از آیات و روایات به بازنمایی مهارت‌های کلامی و غیرکلامی بپردازد.

کتاب «مهارت‌های کلامی و غیرکلامی خانواده با نگاه وحیانی» اثر محمد معرفت در ۲۵۴ صفحه با قیمت ۱۴هزار تومان از سوی نشر پرهیزکار روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 43436
تاريخ ثبت خبر : 22 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:43
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)