| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

عبدالحسین خسروپناه:


مقابله با سکولاریسم از وظایف مهم حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است

عضو هیأت ‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: مقابله با انواع سکولاریسم در مراکز آموزش عالی در سطوح سه‌گانه بینشی، کنشی و منشی از وظایف مهم حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، عضو هیأت ‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دومین روز از نشست شش روزه اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور که صبح امروز در ستاد مرکزی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد، گفت: جامعه امروز در حوزه‌های مختلف در رابطه با سکولاریسم در سطوح سه ‌گانه بینشی، کنشی و مَنِشی مواجه است و مراکز دانشگاهی نیز به این مشکل دچار است.

وی افزود: اسلام دین جامعی است و منابع معرفتی متعددی دارد. اسلام در اقتصاد، علم و تکنولوژی و دیگر موضوعات، به‌ عنوان یک دین جامع بوده که لازم است این نگاه جامع، در رشته‌ها و علوم مختلف به دانشگاهیان نشان داده شود که این موضوع می‌تواند در کاهش سکولاریسم بینشی در جامعه مؤثر باشد.

عضو هیئت ‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: در سکولاریسم مَنِشی شخص اگرچه دین‌دار است اما سلوک فردی او به‌گونه‌ای است که دین نقشی در رفتار شخصی و فردی او ندارد؛ که در این موضوع نیز باید با گسترش اخلاق‌مداری با نگاه دینی در مراکز دانشگاهی، از آسیب سکولاریسم منشی در جامعه جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: در سکولاریسم کُنِشی و رفتاری نیز ما با یک نوع جدایی میان رفتارهای فرهنگی باکارهای اجتماعی مواجه هستیم که نزدیک کردن فعالیت‌های فرهنگی باکارهای اجتماعی و نیازهای محیطی می‌تواند سکولاریسم کنشی را کاهش دهد، نمونه موفق پیوند میان این دو، حرکت‌های جهادی است که هم فعالیت‌های اجتماعی و هم نیازهای فرهنگی هر منطقه را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مجموع نیازهای روحی ، روانی ، خانوادگی و اقتصادی دانشجویان و کمک به رفع آن نیازها در کنار فعالیت‌های فرهنگی، یک ضرورت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 49949
تاريخ ثبت خبر : 1 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)