| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


معنادرمانی قرآن و تأثیر آن بر سبک زندگی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «معنادرمانی قرآن و تاثیر آن بر سبک زندگی» توسط زکیه سادات شفعتی نگاشته شده و محمدعلی طاهری نژاد، استاد راهنما این پایان‌نامه در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «معنادرمانی قرآن و تاثیر آن بر سبک زندگی» توسط زکیه سادات شفعتی نگاشته شده است.

محمدعلی طاهری نژاد، استاد راهنما این پایان‌نامه در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بود.

چکیده:

معنا درمانی قرآن و تأثیر آن بر سبک زندگی هرچند از لحاظ لغوی واژه جدیدی است ولی در متن آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم از ابتدای نزول مورد توجه شارع مقدس و سپس مفسران واقعی آن بوده است اما به دلیل غفلت بشر از این آموزه‌ها، پیچیدگی این جهان و تمدن عصر جدید به دام دنیای مدرنیته گرفتار شده و نتوانسته در سبک زندگی جدید به کلیه نیازهای خود به عنوان یک انسان دست پیدا کند.

از این رهگذر، پس از نمایان شدن ظاهر پوچ این صفحه زندگی، انسان درصدد جستجوی معنایی برای زندگی و یا به تعبیر دیگر درصدد درمان دردها و رنج‌های خود برآمده است.
 حال در دنیایی که جز فرضیه‌ ترویج مادی‌گری و زیاده‌خواهی هدفی دیگر ندارد، دچار غایتی نامعلوم و سرگشته شده و ناامیدانه در جستجوی معنا و راهی برای رهایی از مشکلات زندگی خود برآمده است، اما از دیدگاه اسلام، زندگی به گونه ‏ای ترسیم شده که همراه با معانی معین و عمیقی است که ذاتاً حس مسئولیت را در انسان متبلور می‌کند.
 در این نوشتار، ویژگی های مذکور در قالب شیوه های معنادرمانی و نیز آثار آن بر سبک زندگی در دو وجه الهی و غیرالهی از قبیل مصداق نگرش به دنیا و مرگ و نگرش های غلط پرداخته و سپس به بررسی منشأ عوامل مادی و معنوی بی توجهی به قرآن همچون لقمه حرام، قطع رابطه با خدا و نیز پیامدهای مادی و معنوی این بی توجهی بر زندگی می پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر : 50047
تاريخ ثبت خبر : 1 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:59
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)