| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


معرفت‌شناسی سیاست در حکمت متعالیه

سید صادق حقیقت، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه مفید، محمد حسین نوروزی، کارشناس ارشد اندیشه سیاسی دانشگاه مفید و شهره پور رمضان، کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه گیلان مقاله ای با عنوان «معرفت شناسی سیاست در حکمت متعالیه» نگاشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، سید صادق حقیقت، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه مفید، محمد حسین نوروزی، کارشناس ارشد اندیشه سیاسی دانشگاه مفید و شهره پور رمضان، کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه گیلان مقاله ای با عنوان «معرفت شناسی سیاست در حکمت متعالیه» نگاشته اند که در ادامه چکیده آن از نظر می گذرد:

چکیده:
فلسفه صدرالمتألهین فضای معرفتی ایجاد می کند که در آن مباحثی همچون شناخت، اخلاق و سعادت مقصود اصلی جامعه او را شکل می دهد.
تأمل فلسفی ملاصدرا در باب راه های تحصیل و مراتب رسیدن به سعادت در فضایی شکل می گیرد که به همه اموری که لازمه کمال انسان است با دیدگاهی متعالی نگریسته می شود.
از این‌رو سیاست نیز در کنار «فقه، کلام، اخلاق و حقوق» رسالت مهمی را جهت ساخت یک مدینه متعالی توسط انسان دارد. این مقاله تشریح می کند که مدینه متعالیه صدرالمتألهین با عمق بخشیدن به سیاست و واگذاری امر سیاست به امر الهی که گرچه مورد سیاستگذاری آن «انسان متأله» است، نظام الهی و معرفتی خود را شکل می دهد.
هدف از مقاله تبیین و تشریح مبانی رسیدن به جامعه متعالی ملاصدرا و انسان شناسی اوست که با روشی توصیفی و تحلیلی انجام می پذیرد.
علاقه مندن می توانند متن کامل این مقاله را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66414
تاريخ ثبت خبر : 3 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:16
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)