| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


«مطالعات نظری تمدن نوین اسلامی» موضوع نشست هفتم اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی

دبیر علمی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از برگزاری هفتمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع «مطالعات نظری تمدن نوین اسلامی» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه، به نقل از روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، هفتمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع مطالعات نظری تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود.

عطاء الله رفیعی آتانی، دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با اشاره به دیدار جمعی از تمدن‌پژوهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۷ گفت: نشست‌های تخصصی اساتید صاحب نام حوزه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی در مسیر فرایند تکاملی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود و قرار است در سالگرد دیدار محققان و اندیشمندان حوزه تمدن نوین اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، هفتمین نشست اساتید در مشهد مقدس برگزار شود.

مدیر گروه فلسفه علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: تاکنون شش نشست در این راستا داشته‌ایم: اولین نشست درباره «ماهیت روش‌شناسی و علم دینی»، نشست دوم با موضوع «اقتصاد اسلامی با تاکید بر مالی و بانکداری اسلامی»، نشست سوم با موضوع «فلسفه اسلامی و علوم انسانی اسلامی»، نشست چهارم «روانشناسی اسلامی»، نشست پنجم «علوم سیاسی اسلامی با تأکید بر دولت‌سازی اسلامی» و نشست ششم با موضوع «جامعه‌شناسی اسلامی با تأکید بر الگوی مواجهه دینی با آسیب‌های اجتماعی» برگزار شده است. مدعوین و شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها دارندگان اثر علمی در این حوزه‌های تخصصی هستند.

رئیس دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به برگزاری نشست هفتم گفت: نشست هفتم هم با موضوع «مطالعات نظری تمدن نوین اسلامی»، پنج‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برپا می‌شود که در آن اساتید مطرح حوزه‌ی تمدن حضور خواهند داشت.

رفیعی آتانی اضافه کرد: در هر نشست در حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از اساتید حضور دارند. این جلسه از ساعت ۸ صبح آغاز و تا حدود ساعت ۲۱ ادامه دارد. در طول این نشست چند مقاله ارائه و مورد نقد و بررسی حاضران قرار می‌گیرد.

وی به اساتید حاضر در این نشست اشاره کرد و گفت: موسی نجفی استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حجت‌الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، محمدرضا بهمنی خدنگ استاد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه، محمدهادی همایون استاد دانشگاه امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی استاد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حاکم قاسمی رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از جمله اساتید شرکت‌کننده در این نشست هستند.

وی به نحوه انتشار مقاله‌ها و گفت‌و‌گوهای این نشست‌ها اشاره کرد و گفت: محصول برگزاری این نشست‌ها در قالب گفت‌و‌گوها و متن مقاله‌های ارائه شده در نشست به چاپ می‌رسند.

رفیعی آتانی تصریح کرد: برگزاری این جلسات تلاشی برای تعالی فرآیند برگزاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی است. در زمان برگزاری کنگره اساتید و دانشجویان شرکت می‌کنند، اما در این نشست‌ها فقط اساتیدی که صاحب اثر علمی هستند، حضور دارند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی یادآور شد: بنا داریم در هر موضوعی که محور نشست‌هاست، اساتید آخرین و جدیدترین دستاوردهای علمی خود را ارائه کنند و به نقد و بررسی بپردازند. بنابراین تضارب آراء رخ می‌دهد و اطلاع از دغدغه‌های جدید علمی اتفاق می‌افتد و نوآوری‌های علمی در معرض ارزیابی متقابل اساتید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 79194
تاريخ ثبت خبر : 2 بهمن 1398
ساعت بارگزاری خبر : 07:48
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)