| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

سید ابراهیم رئیسی:


مشکلات اقتصادی راهکار سیاسی ندارد/ راه برون‌رفت از مشکلات

تولیت آ‌ستان قدس رضوی با بیان این که مشکلات اقتصادی راهکار سیاسی ندارد، گفت: راه ‌برون رفت از مشکلات اقتصادی مذاکره نیست بلکه راه حل عمل به اقتصاد مقاومتی است که در برابر تکانه‌ها در زندگی و معیشت مردم مشکل ایجاد نکند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسمی که با عنوان گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز در مسجد خاتم الانبیاء(ص) پردیسان قم برگزار شد،‌ با بیان این که اراده الهی بر رشد، تعالی، تکامل و پیشرفت انسان است، اظهار داشت: دعوت خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) برای بخشیدن حیات طیبه به انسان است.

وی ابراز داشت: اسلام انسان را بدین صورت تعریف می‌کند که انسان موجودی دارای حیات است که فصل الفصول او تعلق و ربانی بودن او است. از این رو در مسیر خودسازی با موانع مختلفی از جمله شیاطین، خودخواهان و خودپرستان روبرو می‌شود که نمی‌خواهند انسان به جایگاه والا و حیات طیبه برسد.

حجت الاسلام والسلمین رئیسی ابراز داشت: آنها بسیاری از موانع را در فکر، اندیشه، اخلاق و عمل انسان ایجاد می‌کنند تا انسان در رسیدن به این نقطه کمال توفیق نیابد.

وی با اشاره به این که آیات قرآن کریم احوال پیشینیان را برای ما بیان فرمود تا جوامع مختلف نسبت به آن وقایع اندیشه کنند، تصریح کرد: تاریخ بیان سرگذشت پیشینیان است و  علل شکست و پیروز‌ها و عوامل کامیابی و ناکامی‌ها را بیان می کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به جنگ اراده‌ها در طول تاریخ اشاره می‌کند که چگونه حزب الله و حزب شیطان به نبرد با یکدیگر پرداخته‌اند و هر کدام از این حزب‌ها چه ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی دارند

وی عنوان کرد: همانطور که در زیارت عاشورا آمده است، نخستین اقدام امویان و عباسیان در مواجهه با امامان معصوم(ع) این بود که آنها را از جایگاه زعامت بر امور دین و دنیای مردم کنار بگذارند و اجازه ندهند در هدایت جامعه اسلامی توفیق پیدا کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان ادامه داد: خودخواهان پس از کنار زدن امامان معصوم(ع) از صحنه جامعه تلاش می‌کنند تا قبل از ترور کردن شخصشان، شخصیت آنها را ترور کننند

وی با بیان این که کشتن با زبان ترور شخصیت است، گفت: ببینید در داستانِ کربلا، با افکار عمومی چه کردند؟ آنها ذهن‌ها را خراب کردند، حق را باطل و باطل را حق جلوه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: خاندان رسالت آمده است تا دست بشریت را بگیرد و از سقوط نجات دهد. در حالی که شخصیت آنها به گونه‌ای در جامعه معرفی می‌شود که مورد اهانت و جسارت قرار بگیرند.

وی ابراز داشت: تلاش دشمنان اسلام این بود که اذهان را نسبت به امام، راه حق، مقصد حق، شعار حق و سخن حق دچار بدبینی کنند و با شایعان و سخنان ناصحیح اقدام به ترور شخصیت کرده و سپس امامان و پیشوایان دین را به شهادت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در جنگ اراده‌ها، خداوند متعال به ما نشان داد که عاشورا پایان نیست. امروزه نام عاشوراییان و اباعبد‌الله در مقابل همه عالم منشأ تحول در جامعه است.

وی با تأکید بر این که سیره و سخن امام برای مردم الگو و اسوه است، تصریح کرد: تا زمین، زمین است و زمان، زمان است، عاشورا و سخن ابی‌ عبد‌الله مظهر همه جلوه‌های عالی انسانی خواهد ماند تا منجر به تحول در جامعه شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که روشنفکران حقیقی جامعه شهدا هستند، عنوان کرد: کسانی که امروز در کسوت شهادت، ایثارگری و جانبازی هستند، به امثال ما یاد می‌دهند که چگونه زمان شناس باشیم و چگونه در عرصه‌‌های مختلف ایفای نقش کرده و به چه شکل ظاهر شویم.

وی گفت: طلبه و دانشجوی سیاسی آن نیست که در گروه‌ها و دسته‌های مختلف سیاسی عضور باشد. بلکه آن طلبه و دانشجویی سیاسی است که جامعه خود را به خوبی بشناسد، نیاز جامعه را به درستی تشخیص دهد و برای رفع نیاز جامعه آمادگی داشته و خطرپذیر باشد

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هشت سال جنگ بر مردم ایران تحمیل شد، اظهار داشت: دشمنان با حمایت استکبار جهانی از غرب و جنوب کشور وارد مرز‌های کشور شدند و بسیاری از نقاط کشور را بمباران کردند.

وی ابراز داشت: پس از انقلاب شرایط خاصی بر ایران حاکم بود اما برخلاف اراده مستکبران جهان، به دست شاگرد مکتب امام صادق(ع) انقلاب و پرچمی در ایران برافراشته شد که به دنبال مردم سالاری مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی بوده و برخلاف اراده‌های مستکبران جهانی حرکت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال نابودی انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند. یکی از نمونه‌های آن ایجاد موانع و مشکلاتی بود که هشت سال جنگ را بر مردم ایران تحمیل کرد و نمونه دیگر نیز حمایت از منافقین برای قتل رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دیوان عالی کشور و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار بود.

وی خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا این نظام تأسیس نشود. سرمایه‌های انقلاب اسلامی و پشتوانه امنیت ملی همین روحیه انقلابی است که در میان جوانان کشور وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنها تصور می‌کردند که با تحمیل جنگ بر مردم، حرکت این انقلاب را متوقف خواهند کرد اما اراده، صبر و استقامت ملت شریف ایران بر اراده شیطانی آنها غلبه کرد؛ دشمنان در دوره ۱۰ ساله دوم انقلاب که دوره تثبیت نظام اسلامی بود، کوشیدند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند اما این دوره نیز با موفقیت سپری شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در دهه سوم انقلاب تلاش کردند مانع از رسیدن پیام انقلاب به ملت‌های دیگر شوند، اما برخلاف اراده آنها، این انقلاب در مرز‌های ما متوقف نشد و کشور‌های دیگر بیدار شدند و هویت‌های اسلامی خود را بازیافتند و اراده کردند مسلمان زندگی کنند.  

وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانند قدرت و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند، اظهار داشت: آنچه در منطقه اتفاق افتاد برخلاف خواسته‌های دشمنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تلاش کردند حزب‌الله را نابود کنند اما این گروه با اراده الهی تشکیل و فعال شد. به طوری که امروزه نه تنها حزب‌الله در مقابل صهیونیست‌ها مردانه ایستاده است، بلکه نقشی تأثیرگذار در لبنان و منطقه دارد.

وی ابراز داشت: امروزه مردان و زنانی در جبهه مقاومت به نام قرآن، اسلام، انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها فعال هستند که با تمام وجود در برابر قدرت‌ پوشالی مستکبران جهان ایستاده‌اند که جلوه‌های زیبای آن را می‌توان در روز اربعین مشاهده کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران درست در همان روزی که نیرو‌های مسلح ما اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند، دست به اقدام تروریستی می‌زنند تا از مردم اهواز و نیر‌وهای مسلح و مقتدر اهواز انتقام بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می‌کنند که اگر زنان، کودکان و جانبازان ۷۰ درصد را به خاک و خون بکشند، مردم ما در اهواز و دیگر نقاط کشور نسبت به مقاومت خود دچار تردید می‌شوند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مردم ما دشمن را به خوبی می‌شناسند و روش‌های آن را به درستی می‌دانند، عنوان کرد: اینگونه کار‌ها علیه مردمی که در هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد، تأثیری نخواهد داشت.

وی گفت: به همت ملت شریف ایران، نیرو‌های امنیتی و مرزبانان شجاع، صحنه مقاومت هیچگاه خالی نخواهد شد و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نخواهند توانست امنیت و آرامش را از مردم این کشور سلب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عامل اصلی وقوع این حادثه تروریستی را کشور‌های مرتجع و مستکبر جهانی دانست و اظهار داشت: تهدیدات دشمن به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود، چرا که مردم این سرزمین با تکیه بر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب همواره دشمن را در این میدان دچار استیصال خواهند کرد.

وی با اشاره بر مشکلات اقتصادی در جامعه، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه در برابر فتنه‌های بسیاری از جمله جنگ اقتصادی قرار دارد که مقتدای بصیرت آفرینمان از آن به عنوان جنگ و امپراطوری رسانه‌ای یاد می‌‌‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بیداری و بصیرت می‌آفریند، تأکید کرد: میان جاهلیت مدرن با جاهلیت قدیم تفاوت‌هایی وجود دارد. جاهلت مدرن مجهز به علم و فناوری است،‌ مجهز به قدرت و امپراطوری رسانه‌ای و پشتوانه قدرت و ثروت است، جاهلیت مدرن امروزه به شیوه‌های مختلف می‌کوشد تا موانعی در برابر انقلاب اسلامی و انتشار پیام انقلاب اسلامی ایجاد کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته فرمودند که دشمنان می‌خواهد از کاستی‌های ما در حوزه اقتصاد سوء استفاده کرده و بر ملت ایران فشار وارد کنند، از این رو تلاش کنید اقتصاد مقاومتی را دنبال کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در برابر هجمه‌های دشمنان آسیب نمی‌بیند و کشور را دچار مشکل نمی‌‌کند، رهبر حکیم ما بار‌ها تأکید کردند و هشدار دادند که گره‌های اقتصادی کشور باید توسط توانایی‌های جوانان و نیرو‌های متراکمی که در کشور وجود دارد، باز شود.

 تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که هیچ مشکلی در این کشور بدون راهکار و راه‌حل وجود ندارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی راهکار سیاسی ندارد. برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی باید راه‌حل اقتصادی پیدا کرد.

وی افزود: راه ‌برون رفت از مشکلات اقتصادی مذاکره نیست بلکه عمل کردن به اقتصاد مقاومتی و شکل دادن اقتصادی است که در برابر تکان‌ها در زندگی و معیشت مردم مشکل ایجاد نکند.

انتهای پیام/

کد خبر : 77106
تاريخ ثبت خبر : 8 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:10
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)