| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم فرزاد جهان بین؛


«مسائل روز از نگاه نهج‌البلاغه» منتشر می‌شود

کتاب «مسائل روز از نگاه نهج البلاغه» متشکل از 16 یادداشت درباره مناسبت های مختلف و ناظر به مسائل روز به قلم فرزاد جهان بین به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «مسائل روز از نگاه نهج البلاغه»، متشکل از ۱۶ یادداشتی است که به مناسبت های مختلف و ناظر به مسائل روز در خبرگزاری‌ها و سایت های معتبر منتشر شده است.

 

توافق و ترافق، خودی و غیر خودی، نفوذ، فتنه، آزادی بیان، تحزب و … از جمله مسایلی هستند که از منظر نهج البلاغه مورد کنکاش قرار گرفته اند.‎

 

این کتاب تالیف دکتر فرزاد جهان بین، استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و معاون هماهنگ کننده مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در قطع رقعی و در ۱۲۸ صفحه به زودی منتشر خواهد شد.

 

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «امروز آشکارترین و روشن‌ترین حقایق اسلامی، به‌وسیله بخشی از مدعیان اسلام در کشورهای اسلامی نادیده گرفته می‌شود. امروز همان روزی است که شعارها یکسان است، اما جهت‌گیری‌ها به‌ شدت مغایر یکدیگر است. امروز شرایطی مشابه شرایط حکومت دوران امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. پس روزگار، روز نهج‌البلاغه است. امروز می‌شود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین علیه‌السلام به واقعیت‌های جهان و جامعه نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج دردها را پیدا کرد. همین است که به نظر ما، امروز بیش از همیشه به نهج‌البلاغه محتاج‌تریم.»(مقام معظم رهبری)

 

جامعه ما هر روزه شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری است و بسان تمام جوامع پویا وزنده با چالش‌های نو به نویی روبروست. تحلیل این مسائل از یک پایگاه علمی مطمئن و حجت آور ازجمله دغدغه‌هایی است که وجود دارد. در این میان، نهج‌البلاغه هم به خاطر این‌که نازلِ روح امیرمومنان (علیه‌السلام) است و هم به خاطر اینکه از سوی شخصی بیان‌شده است که قریب به ۵ سال بر یکی از پهناورترین ممالک دنیا حکومت رانده است می‌تواند نقش به سزایی در شکل‌گیری این نظام فکری مطمئن ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 17194
تاريخ ثبت خبر : 14 بهمن 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:09
برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)