| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدعلی فتح اللهی:


مرحله جبروتی تمدن اسلامی با ظهور مهدی موعود محقق خواهد شد

اگر تمدن نوین اسلامی را که با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، مرحله خیالی تمدن اسلامی بدانیم؛ مرحله عقلانی و جبروتی این تمدن، با ظهور مهدی موعود محقق خواهد گردید.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، دکتر محمدعلی فتح اللهی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مورد ظهور حضرت حجت(عج) گفت: مهدویت، ظهور عقل است و درک از قیامت را ممکن می سازد. درست است که حکومت عدل جهانی و صلح کلی محقق خواهد شد که این امر، کمال عالم خیال است، اما مهدویت را باید در اتصال زمین و آسمان(این السبب المتصل بین الارض و السّماء) و باز شدن درهای علم، آشکار شدن حقیقت هستی و شهود عالم عقل و جبروت تلقی کرد.

وی افزود: اگر تمدن نوین اسلامی را که با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، مرحله خیالی تمدن اسلامی بدانیم؛ مرحله عقلانی و جبروتی این تمدن، با ظهور مهدی موعود محقق خواهد گردید.

این محقق در ادامه سخنانش تصریح کرد: تمدن گذشته اسلامی، ظهور عالم حس و تمدن نوین اسلامی که با انقلاب اسلامی آغاز شده است، ظهور عالم خیال و تمدّن مهدوی، ظهور عالم عقل است. امر حکومت، تعلّق به عالم خیال دارد و هیچ منعی ندارد که قبل از ظهور حضرت حجّت(عجّل الله تعالی فی فرجه) حکومت اسلامی در همه جهان تشکیل شود.

فتح اللهی در پایان سخنانش گفت: هرچند که به طور قطع و یقین با ظهور حضرتش حکومت عدل جهانی را خواهیم داشت، اما نیل به عالم عقل و جبروت و درک باطن قرآن کریم و حقیقت توحید که برای متعمقین در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد، مستلزم ورود در تمدن مهدوی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 69805
تاريخ ثبت خبر : 26 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:12
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)