| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم حسینعلی بای؛


مجموعه مقالات «عدالت و حقوق» به چاپ رسید

مجموعه مقالات عدالت و حقوق به کوشش حسینعلی بای عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجموعه مقالات عدالت و حقوق با هدف نشان دادن راه‌های برپایی عدالت در بین افراد جامعه و همچنین در بین حکومت‌ها و حاکمان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

در بخشی از این کتاب آمده است: عدالت دُر نایابی است که غواص بشریت در طول زمان و در همه ادوار تاریخ و تمامی تمدن‌ها در پی صید آن بوده ‌است. در راه نیل به این آرمان بزرگ چه عمرهای گران‌مایه‌ای که صرف نشد. چه مرارت‌ها و ملامت‌ها که به جان خریداری نشد و چه خون‌های پاکی که سنگ‌فرش کوچه‌ها و خیابان‌ها را رنگین نساخت و این همه خون دل خوردن در برابر این مقصد و مقصود والای بشری، بهای زیادی نیست، چه اینکه قوام و پایداری عالم هستی، بر پایه عدل و داد است.

001_14853

مجموعه مقالات عدالت و حقوق پنجاهمین کتاب منتشر شده گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده که از هفت مقاله به این شرح سامان یافته است: اجرای عدالت، احساس عدالت نوشته احمد حاجی‌ ده‌آبادی، عدالت و حقوق نوشته مرحوم ناصر قربان‌نیا، حق و عدالت در اندیشه استاد شهید مطهری نوشته عبدالله نصری، نسبت میان عدالت و حقوق بشر نوشته مرحوم ناصر قربان‌نیا، اصل فردی کردن مجازات‌ها، تبعیضی فاحش یا عدالتی عادلانه‌تر نوشته جعفر یزدیان جعفری، استقلال بازپرس در انجام تحقیقات مقدماتی و تأثیر آن در تحقق دادرسی عادلانه نوشته محمد جواد فتحی –علی دهقانی و راهکارهای تامین عدالت نوشته عبدالحکیم سلیمی.

عدالت و حقوق به کوشش حسینعلی بای، با قیمت ۱۹ هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر : 34626
تاريخ ثبت خبر : 24 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:48
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)