| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛


مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش ها و راهکارها» به چاپ رسید

مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش ها و راهکارها» با هدف دسته‌بندی گفتگوی گروهی از پژوهشگران داخل و خارج کشور پیرامون مباحثی از حقوق خانواده، در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش ها و راهکارها» با هدف دسته‌بندی گفتگوی گروهی از پژوهشگران داخل و خارج کشور پیرامون مباحثی از حقوق خانواده، در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

بی‌اعتنایی به مشکلات خانواده گناهی نابخشودنی و تلاش برای تحکیم خانواده جهادی مقدس به شمار می‌آید. خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران، درک درستی از این مشکلات وجود دارد. مسولان نظام با اعلام آمار وقایع حیاتی ازدواج و طلاق، از یک سو به خانواده‌ها درباره وضع موجود هشدار می‌دهند و از سوی دیگر، اندیشمندان جامعه را به چاره‌جویی برای برون‌رفت از وضعیت نگران‌کننده کنونی فرا می‌خوانند.

مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش ها و راهکارها» پنجاه و دومین کتاب به زیور طبع آراسته گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده که به کوشش حجت الاسلام و المسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا از دوازده مقاله به شرح زیر سامان یافته است:

ـ خانواده، دولت و ظرفیت‌های حقوق

ـ بررسی فقهی و حقوقی ممنوعیت قراردادی تعدد زوجات

ـ ازدواج موقت و ازدواج مسیار ـ مسکن زن پس از انحلال نکاح

ـ مسکن زوجه پس از انحلال نکاح

ـ حق حبس زوجه با تکیه بر فقه امامیه

ـ حق حبس زوجه ـ حمایت از مسکن مشترک زوجین پس از طلاق در حقوق کشورهای اسلامی

ـ تشکیلات دادگاه خانواده در قوانین ایران و چشم‌انداز آن در لایحه حمایت خانواده

ـ اصول و مبانی آیین دادرسی در دادگاه خانواده

ـ کودکان بدسرپرست

ـ ممنوعیت کودک‌آزاری (با رویکرد تنبیه بدنی) از دیدگاه شریعت اسلامی

مجموعه مقالات «حقوق خانواده: چالش ها و راهکارها» به کوشش حجت الاسلام و المسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا، با قیمت ۲۳،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 37754
تاريخ ثبت خبر : 7 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:42
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)