| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


مبانی و اصول اخلاق تدریس بر اساس فلسفه اخلاق اسلامی

مجموعه ملاحظات اخلاقی که معلم باید به آن ها توجه داشته باشد و تدریس خود را در قالب آن ها تنظیم کند، اخلاق تدریس یا در صورت جامع تر، اخلاق معلمی گفته می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، خسرو باقری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و راضیه بیرونی کاشانی، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه تهران، مقاله ای را با عنوان «مبانی و اصول اخلاق تدریس بر اساس فلسفه اخلاق اسلامی» نگاشته اند که چکیده و اصل مقاله در ادامه می آید:

چکیده:
مجموعه ملاحظات اخلاقی که معلم باید به آن ها توجه داشته باشد و تدریس خود را در قالب آن ها تنظیم کند، اخلاق تدریس یا در صورت جامع تر، اخلاق معلمی گفته می شود.
در این مقاله، به مبانی فلسفی اخلاقی معلمی، براساس فلسفه اخلاق اسلامی (نظریات طباطبایی) اشاره می شود.
بر اساس آن مبانی، راهبردها و اصولی ذکر می شود کهمربوط به اخلاق معلمی است. ابعاد اخلاقی کار معلم، در روابط گوناگون با شاگردان، والدین، سایر معلمان و مسئولان بالاتر بحث می شود و اصول اخلاقی مناسب با هرکدام بیان می شود.

علاقه مندان می توانند از اینجا مقاله را ملاحظه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر : 52365
تاريخ ثبت خبر : 13 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:02
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)