| امروز چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


مبانی نظری سبک زندگی اجتماعی مطلوب از منظر آیات و روایات

پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «مبانی نظری سبک زندگی اجتماعی مطلوب از منظر آیات و روایات» توسط سجاد رضایی کیش و محمد ابراهیم یزدخواه، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در بهمن 93 در دانشگاه قم، دانشکده معارف بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «مبانی نظری سبک زندگی اجتماعی مطلوب از منظر آیات و روایات» توسط سجاد رضایی کیش نگاشته شده است.

محمد ابراهیم یزدخواه، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در بهمن ۹۳ در دانشگاه قم، دانشکده معارف بود.

چکیده این پایان‌نامه در ادامه می‌آید:

یکی از مسائل مهم و کلیدی در زندگی انسان شناخت سبک زندگی است و شناخت سبک زندگی منوط به شناخت مبانی سبک زندگی اجتماعی مطلوب است که جنبه ریشه‌ای دارد و در حقیقت باید از آیات و روایات اخذ شود.

در این پژوهش پس از بررسی کلیات مرتبط با بحث، مبانی یک زندگی در ۳ فصل مورد بررسی قرار گرفته است: فصل اول شامل مبانی کلامی سبک زندگی از قبیل مبانی اعتقادی، مبدأشناسی، معاد‌شناسی، راهنماشناسی مورد بررسی قرار گرفته و در فصل دوم مبانی انسان‌شناسی از قبیل احترام انسان، فطرت الهی انسان، خلیفه‌اللهی انسان، محدودیت آزادی انسان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت در فصل سوم مبانی سبک زندگی اجتماعی انسان از قبیل مدنی‌ بودن و مبانی اجتماعی سبک زندگی مسلمانان با یکدیگر مانند اخوت، وحدت، مساوات بین مسلمانان و مبانی اجتماعی مسلمانان با غیرمسلمانان از قبیل نفی سبیل، تولی، تبری و استکبارستیزی مورد کنکاش قرار گرفته است.

 در این تحقیق از روش تحلیلی و کتابخانه‌ای استفاده شده است. این پژوهش از جهاتی دارای نوآوری است، چون درتحقیقات مبانی نظری سبک زندگی اجتماعی مطلوب در یک مجموعه مورد بررسی قرارنگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر : 47207
تاريخ ثبت خبر : 3 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:28
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)