به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، خسرو باقری استاد دانشگاه تهران مقاله ای با عنوان «مبانی فلسفی و معرفت شناسی روش های پژوهش در یادگیری و آموزش» را به نگارش درآورده است.
در چکیده این مقاله آمده است:
چند ضرورت برای بحث هستی، آدمی و معرفت می توان درنظر گرفت. نخست تأثیروتأثر (متقابل) مبانی فلسفی و روش های پژوهش را برای ما آشکار می سازد. همان طور که روش ها تا حدی بر اساس مبانی تعیّن می پذیرند و شکل
می گیرند، بر همین سیاق ازآنجایی که روش ها نقطه برخورد با جهانند، می توانند باعث شوند در مبانی تجدیدنظر شود و آنها را دگرگون کند. دوم، ارزیابی انسجام رویکردها، و سوم استنتاج روش های جدید پژوهش است. شناخت مبانی ما را در راستای ایجاد روش های جدید یاری می نماید.
فایل pdf مقاله در اینجا قابل دسترس است.
انتهای پیام/