| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


ماهنامه حلقه وصل به ایستگاه پنجاه و چهارم رسید

تازه‌ترین شماره نشریه حلقه وصل با پرونده ویژه‌ای درباره زلزله کرمانشاه و نقش نیروهای مردمی در آن منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، تازه‌ترین شماره نشریه حلقه وصل با پرونده ویژه‌ای درباره زلزله کرمانشاه و نقش نیروهای مردمی در آن منتشر شد. پاسداشت خادم‌الشهدا حاج اکبر صباغیان نیز عنوان بخش دیگری از شماره پنجاه و چهارم نشریه حلقه وصل است.

حزب‌الله؛ از سوریه و کربلا تا سر پل ذهاب

سید احمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در یادداشت خود که به جای سرمقاله منتشر شده به نقش و رسالت نیروهای حزب‌اللهی در مواجهه با اتفاقات مختلف پرداخته است. او در ادامه با ذکر مثال‌هایی از حضور به موقع نیروهای بسیجی و امت حزب‌الله در مواقع ضروری مینویسد: «حزب الله همان بسیجی نترس جامانده جنگ و پاسدار انقلاب اسلامی است هر چند از منظر عقل اندیشان خودی! «تندرو و بی کله» قلمداد می‌شود. حزب الله هنوز نیروی حاج احمد و حاج همت است اما نه فقط در پاوه و مریوان که امروز در «کوئیک» سرپل ذهاب و هنوز همراه سیدمرتضی است اما نه فقط در فکه و بین نخلستان‌های اروند… »

جبهه فرهنگی انقلاب در آینه اخبار

در سرویس «آینه» شماره ۵۴ حلقهوصل، گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های بنیاد فرهنگی روایت به روایت احسان محمد حسنی، مدیرعامل جدید این بنیاد در کنار اخباری از فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر کشور منتشر شده است. همچنین شرح ماجرای حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه اهل تسنن کشمیر به مناسبت هفته وحدت از دیگر مطالب این سرویس است. گزارشی از یک آتش به اختیار فرهنگی در بابل که درباره حفظ یک کتابفروشی با نماز و روزه استیجاری است بخش دیگری از این سرویس را تشکیل می‌دهد.

وقتی همه ایران تکان خورد

حلقه وصل در سرویس خط ویژه این شماره خود با توجه به وقوع زلزله دلخراش غرب کشور در پرونده ویژه‌ای این موضوع و نقش نیروهای مردمی در این اتفاق را بررسی کرده است. «وقتی همه ایران تکان خورد» عنوان یادداشت اول این سرویس است که تلاش‌های فعالان مردمی برای زلزله کرمانشاه را مرور کرده است. گزارش سفر چهره‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب به مناطق زلزله زده و تشکیل اولین نماز جمعه بعد از زلزله بخش دیگری از این سرویس است که با عنوان «نماز جمعه با طعم خدمت و وحدت» منتشر شده است. «شانه‌های فروافتاده دیوار» عنوان بخش دیگر این سرویس است که یادداشت‌هایی از فعالین فرهنگی انقلاب درباره زلزله را در برمی‌گیرد. در این بخش یادداشت‌هایی از محمدرضاوحیدزاده، یوسف رحیمی، مجتبی رمضانی، حاج جعفر زمردیان، اباصلت ابراهیمی، سید احمد عبودتیان، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، حامد عسگری، محمدمهدی سیار و رحیم آبفروش منتشر شده است.

پاسداشت خادم‌الشهدا حاج اکبر صباغیان

سرویس حلقه اول جدیدترین شماره نشریه حلقه وصل به مناسبت اربعین خادم‌الشهدا حاج اکبر صباغیان به زندگی و شخصیت این فعال فرهنگی اختصاص یافته است. «یک حرفه‌ایِ عارفِ مخلصِ مجنون» توصیفات حاج حسین یکتا از مرحوم صباغیان است. دوست و همراهی که بیشتر از همه با وی آشنایی و ارتباط داشته است. حاج حسین یکتا در گفتگویی مفصل با حلقه وصل از ویژگی‌های این دوست قدیمی گفته است. نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در بخش دیگری از این سرویس از فعالیت‌ها و اقدامات موثر مرحوم صباغیان در راهیان نور می‌گوید. «پس از مرگ هم رفاقت کرد» عنوان یادداشتی از حجت‌الاسلام مهدی خداجویان درباره مرحوم محمد صباغیان است که البته معروف بود به حاج اکبر! محمد رسولی، محمدعلی مومنی‌ها، احمد رحیم‌زاده و محمد روضه‌خوان نیز در یادداشت‌هایی جداگانه درباره مرحوم صباغیان از ویژگی‌های خاص تشکیلاتی و فرهنگی ایشان سخن گفته‌اند. پایان‌بخش این سرویس نیز روایت همسر مرحوم صباغیان از ناگفته‌های زندگی فردی و اجتماعی این فعال فرهنگی است که با عنوان «همسنگر بود و همسر» منتشر شده است.

چرا تورم در ایران، قابل فهم نیست

قسمت یازدهم پرداختن به «ریشه‌های قرآنی نهضت امام خمینی(ره)» به قلم مرحوم حجتالاسلام مسعود صدوق بخش پایانی پنجاه‌وچهارمین شماره ماهنامه حلقه‌وصل است. مرحوم صدوق در یادداشت خود مدل اداره غربی و تبیین آثار آن دربخش‌های سیاسی، فرهنگی و سیاسی را بررسی کرده است و  این موضوع که «چرا تورم در ایران، قابل فهم نیست» را برررسی کرده است.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر : 58707
تاريخ ثبت خبر : 2 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:23
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)