| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

امام جمعه اصفهان در دانشکده اهل‌البیت(ع) تأکید کرد؛


لزوم استفاده از ظرفیتهای ارزشمند حوزه‌های علمیه در دانشگاه

آیت الله طباطبایی امام جمعه اصفهان در مراسم تقدیر از دانش آموختگان ممتاز دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان بر لزوم استفاده از ظرفیتهای ارزشمند انسانی و علمی حوزه های علمیه در دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مراسم تجلیل از دانش آموختگان و ارائه کارنامه علمی دانشکده اهل البیت(ع) به مناسبت بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه ۲۷ آذرماه در تالار خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، آیت الله العظمی حسین مظاهری ریاست حوزه علمیه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی امام جمعه اصفهان، دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، حجت الاسلام میثم شریف مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، امیرحسین بانکی پور رئیس دانشکده اهل البیت(ع) و مسئولان، اساتید و دانشجویان اصفهان برگزار شد.

این مراسم با هدف معرفی و تبیین عرصه های وحدت محور حوزه و دانشگاه و ارائه کارنامه علمی به دانشجویان و اساتید دانشکده اهل البیت و ارائه دستاوردهای آموزشی و پژوهشی دانشکده و چشم انداز و برنامه های پیش روی آن برگزار شد.

در این همایش که با پیام جواد آیت الله جوادی آملی همراه بود، فرمایشات این مفسر بزرگ قرآن درباره پیوند علم و دین در قالب پیام تصویری پخش شد. آیت الله جوادی آملی در بخشی از این پیام اشاره کرده است که از منظر دین، تمایز علوم به اعتبار موضوعات است و همه علوم اعم از علومی که با نام علوم اسلامی شناخته می شود و در حوزه معارف دین به طور مشخص گفتار الهی را مورد بررسی قرار می دهد و سایر علوم که ممکن است به ظاهر اسلامی دانسته نشود، علوم اسلامی هستند. زیرا از افعال خداوند صحبت می کند. زمین شناس و دریاشناس و فضا شناس و ستاره شناس و سپهرشناس و جهان بین می گویند خدا چنین کرد. بحث درباره زمین و آسمان و فضا و هوا و انسان و غیر انسان و معادن و چشمه ها و زمین ها، بحث درباره فعل خداست.

در ادامه این همایش حجت الاسلام غلامی محورها و مولفه های مهم درباره علوم انسانی اسلامی را بیان کرد.

وی از ریاست دانشگاه اصفهان به دلیل اهتمام به حمایت از دانشکده اهل البیت(ع) تقدیر کرد و دانشکده اهل البیت را یکی از محورهای مهم در عرصه علوم اسلامی دانست.

در ادامه بانکی پور رییس دانشکده اهل البیت(ع) درباره رسالت این دانشکده درباره تولید و نشر دانش و فرهنگ سازی در راستای تولید نیروی متعهد و کارآمد در حوزه علوم اسلامی با رویکرد نظام سازی مبتنی بر معارف قرآن و اهل بیت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی سخنرانی کرد

وی با معرفی گروه ها و رشته های درسی دانشکده اهل البیت(ع) که از ابتدا تاکنون به آن پرداخته، زمینه ها و عرصه های فعالیت علمی دانشکده را تبیین کرد.

همچنین طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در سخنرانی خود ضمن تبیین فعالیت دانشگاه در عرصه های مختلف از جمله تاکید آن بر گسترش و بسط حوزه های مختلف علوم انسانی اسلامی، نقش آفرینی دانشگاه اصفهان در عرصه بین الملل در حوزه علوم انسانی اسلامی را متذکر شد و حمایت خود را از گسترش و توسعه دانشکده اهل البیت اعلام کرد.

در ادامه آیت الله طباطبایی امام جمعه اصفهان به تعریف صحیح علم از منظر اسلام پرداخت و ضمن بیان اهمیت ویژه و جایگاه رفیع دانش افزایی در اسلام، همه اساتید و دانشگاهیان و حوزویانی که در عرصه گسترش علوم فعالیت می کنند را مشمول روایات طلب علم دانست و به تخلق اساتید حوزه و دانشگاه به اخلاق اسلامی و رعایت مبانی و اصولی که در اسلام به آن اهمیت ویژه ای داده شده، تاکید کرد.

وی مسئولان و متولیان امر را به دقت در به کارگیری اساتیدی که در ادامه مسیر علمی استقلال و هویت اسلامی دانشگاه ها را حفظ و گسترش دهند، توصیه کرد.

امام جمعه اصفهان بر وحدت روزافزون حوزه و دانشگاه تاکید کرده و استفاده از ظرفیت های ارزشمند انسانی و علمی حوزه های علمیه در دانشگاه را توصیه کرد.

همچنین حجت الاسلام میثم شریف مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از برکات و یادگارهای شهید مفتح دانست و به تلاش های علمی و فرهنگی وی در زمان حیاتش اشاره کرد.

در پایان مراسم از دانش آموختگان ممتاز دانشکده اهل البیت(ع) و دانشجویان دکتری ممتاز با هدایایی متبرک از آستان قدس رضوی تجلیل به عمل آمد و اساتید و دانشجویان برتر این مجموعه به دریافت خادم یاری امام رضا(ع) مفتخر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر : 58579
تاريخ ثبت خبر : 28 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:58
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)