| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک کارشناس مذهبی :


قرآن انفاق را راهکار حذف اختلاف طبقاتی می‌داند

یک کارشناس مذهبی عنوان کرد: قرآن، انفاق را از بهترین راه های حذف اختلاف طبقاتی می داند چراکه در جامعه همواره دو قشر متمول و نیازمند دیده می شود و خداوند افراد متمول را وسیله ای برای کمک به نیازمندان قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه « نسیم وصل» رادیو گفت‌و‌گو با حضور حجت الاسلام حجت کیفی بجستانی، کارشناس مذهبی و حجت الاسلام علی گودرزی، کارشناس مذهبی روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام کیفی به جز سوم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اولین موضوعی که در این جز به آن پرداخته شده است انفاق کردن است و به عنوان یکی از مهمترین اسباب نجات در قیامت معرفی شده است و همچنین یک راه میانبر برای رسیدن به بندگی است.

وی اضافه کرد: قرآن، انفاق را از بهترین راه های حذف اختلاف طبقاتی می داند چراکه در جامعه همواره دو قشر متمول و نیازمند دیده می شود و خداوند افراد متمول را وسیله ای برای کمک به نیازمندان قرار داده است و هرچه اخلاص در این کار بیشتر باشد پاداش بیشتری در انتظار بنده است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در این جز خداوند از اعطای دانش به بندگانش سخن می گوید که منظور همان حکمت الهی است.موهبتی که حتی پیامبران خدا نیز در دریافت آن تفاوت هایی داشتند.

حجت الاسلام کیفی با بیان اینکه خداوند در این آیات از کتاب خود ربا را متضاد انفاق معرفی می کند، اظهار کرد: خداوند عامل مهم اشرافی گری و اختلاف طبقاتی را ربا خواری معرفی می کند اما در ادامه این آیات از افراد راسخ در ایمان سخن می گوید و آنها را بندگان خاص خود می نامد.

در بخش دیگر برنامه حجت الاسلام گودرزی به روایتی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: زیاده روی در ملامت موجب شعله ور شدن آتش لجاجت می شود و والدین باید در تربیت فرزندان به این نکته توجه داشته باشند و این موضوعی است که امروزه روانشناسان نیز بر آن تاکید دارند.

وی افزود: این گونه سخت گیری در تربیت فرزندان مانند محبوس کردن آنها در یک اتاق است که فقط در آن حق بازی دارند و نمی توانند خارج شوند.این نوع تربیت سبب می شود کودک تمام سعی خود را برای شکستن این حصار به کار گیرد و حتی شده از پنجره خارج شود که حاصل آن یک کودک لجوج است.

ویژه برنامه « نسیم وصل» همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۲۰ روی موج اف.ام، ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز تقدیم مخاطبان روزه دار رادیو گفت وگو می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 47575
تاريخ ثبت خبر : 9 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:09
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)