| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه:


قدرت نرم و آینده انقلاب اسلامی ایران

رساله دکتری «قدرت نرم و آینده انقلاب اسلامی ایران (با تأکید بر آموزش عالی)» توسط حسین رضاپور، نگاشته شده و اصغر افتخاری، یعقوب توکلی و مصطفی ملکوتیان، استاد‌‌‌ان ‌‌‌‌راهنما و مشاوران این پایان نامه در سال 94 در دانشگاه معارف اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، رساله دکتری رشته انقلاب اسلامی «قدرت نرم و آینده انقلاب اسلامی ایران (با تأکید بر آموزش عالی)» توسط حسین رضاپور، نگاشته شده است.

اصغر افتخاری، یعقوب توکلی و مصطفی ملکوتیان، استاد‌‌‌ان ‌‌‌‌راهنما و مشاوران این پایان نامه در سال ۹۴ در دانشگاه معارف اسلامی بودند.

چکیده این رساله در ادامه می آید: آموزش عالی به عنوان مهم‌ترین عامل فرهنگ و تمدن ساز کشور یکی از مهم‌ترین منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و می تواند در افزایش کارآمدی قدرت نرم انقلاب اسلامی، در محیط جهانی و منطقه ای ایفای نقش نماید.

حال، در خصوص قدرت نرم آموزش عالی این سوال مطرح است که آموزش عالی به عنوان یکی از منابع اصلی قدرت نرم چگونه می تواند به تأمین اهداف انقلاب اسلامی ایران کمک نماید؟ سیر بحث و تحلیل مسائل در این پژوهش در پرتو پرسش اصلی و نیز پرسش‌های فرعی، به سمتی است که ما را به این فرضیه رهنمون می‌شود که: «آموزش عالی با تربیت نیروی انسانی متعهد‌ (قدرت نرم مبتنی بر اعتقاد و ایمان) و متخصص (قدرت نرم مبتنی بر نیروی انسانی) و همچنین دست‌یابی به نظریه های نوین علمی و کسب مقام راهبری علمی (قدرت نرم مبتنی بر پیشگامی) می تواند باعث افزایش قدرت نرم ایران و در دست یابی به اهداف انقلاب اسلامی در آینده کمک نماید.»

مهم‌ترین دستاورد رساله عبارت است از: تأثیر کارکردهای آموزش عالی در افزایش کارآمدی نظام سیاسی که موجب افزایش قدرت نرم و تحصیل اهداف آینده انقلاب اسلامی در راستای تمدن سازی اسلامی می شود، است.

انتهای پیام/

کد خبر : 40118
تاريخ ثبت خبر : 10 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:12
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)