| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

نشر «سدید» منتشر کرد؛


فهم فرهنگی بیداری اسلامی در «حسرت و هراس»

کتاب «حسرت و هراس» که انتشارات سدید آن را منتشر کرده به ابعاد فرهنگی بیداری اسلامی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «حسرت هراس» اثر مجید بهستانی و جواد نظری مقدم از سوی نشر سدید منتشر شد.

پدیده بیداری اسلامی زمینه‌ها و پیامدهای عمیق فرهنگی و اجتماعی داشته است، به نحوی که بر مناسبات سیاسی- امنیتی کشورهای درگیر و پیرامون آنها تأثیر مستقیم داشته، با این حال مراکز مطالعاتی و اندیشمندان این کشورها کمتر به مطالعه این جنبه‌ها از آن پرداخته‌اند.

در ایران، علی رغم درگیری مستقیم با مسائل بیداری اسلامی، ولی تاکنون به جز یکی دو کتاب، اثر پژوهشی مستقل در این باب نگاشته نشده است. آن یکی دو مورد نیز به جنبه‌های جامعه‌شناسی سیاسی بیداری اسلامی اکتفا کرده‌اند، و به سراغ فهم ابعاد دیگر آن نرفته‌اند. غالب پژوهش‌های ایرانی در این باب در سال نخست، ترکیبی از چیستی آن و تأثیرات سیاسی- امنیتی‌اش، و در ادامه صرفاً به بخش دوم پرداخته‌اند.

در همین راستا و به منظور ایجاد تلاشی آغازگونه برای دیدن جزئیات بیشتری از مؤلفه‌ها و پیامدهای فرهنگی- اجتماعی پدیده بیداری اسلامی، «نشر سدید»، وابسته به مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام که با شعار «علوم انسانی اسلامی، از اندیشه تا زندگی» در پی تحقق هدف اصلی شکل گیری خود یعنی، دستیابی به مجموعه ای از دانش‌های اجتماعی برای ارائه پاسخ های کاربردی به نیازهای واقعی مردم، مبتنی بر اندیشه اسلامی اقدام به چاپ کتابی در این زمینه با نام «حسرت و هراس» کرده است که در روزهای آینده راهی بازار می‌شود.

مجید بهستانی و جواد نظری مقدم نویسندگان این کتاب هستند که با قیمت ۱۹ هزار تومان و در ۴۱۶ صفحه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 49731
تاريخ ثبت خبر : 28 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:36
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)