| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم آیت الله علیدوست؛


«فقه و حقوق قراردادها؛ ادله عام روایی» به چاپ رسید

کتاب «فقه و حقوق قراردادها» ادله عام روایی اثر آیت الله ابوالقاسم علیدوست با هدف بیان قالب‌های گفت و گو در معاملات از منظر فقیهان اسلام، به زیور چاپ آراسته شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب ادله عام روایی قراردادها را وجهه نظر خود قرار داده است و ادلـه عام قرآنی، در کتاب دیگری مطمـح نظر قـرار گرفـته اســت.

در ادلــه روایـی قراردادهــا روایــات مهـمـی کــه مـحـوریــت در آنهــا معـامـلـات و عـقـود بـوده و یـا بـر سـاختـار قـراردادهـا تاثیر زیاد داشته به صورت اجتهادی مورد بحـث قـرار داده شـده اسـت. هـر روایـت بـا بـررسـی سـند، دلالـت و جـهـت، مــورد بررسـی قرار گرفـته و مباحث فقهی متناسب با ادبیات فقهی امامیه به طور دقیق مورد کاوش قرار داده شده است.

کتاب «فقه و حقوق قراردادها» ادله عام روایی در هفت فصل به شرح زیر تدوین شده است:

فصل اول: حدیث تسلط

فصل دوم: حدیث نهی از بیع الغرر 

فصل سوم: احادیث لزوم وفا به شرط 

فصل چهارم: حدیث ضمان به ید

فصل پنجم: روایت تحلیل و تحریم به کلام

فصل ششم: روایت منافع در مقابل ضمان

فصل هفتم: روایت توقف حلیت مال مسلمان بر طیب نفس

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

تحقیق پیشرو دارای پیوست‌هایی است که در آخر کتاب چاپ شده است و دلیل این کار احساس نیاز به طرح مباحث وارد شده در پیوست‌ها بوده است که البته آوردن آنها در میانه تحقیق گاه موجب خستگی مطالعه‌کننده و گاه بریدگی مطالب از یکدیگر می‌شود.

کتاب «فقه و حقوق قراردادها» ادله عام روایی اثر آیت الله ابوالقاسم علیدوست، با قیمت ۳۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 40161
تاريخ ثبت خبر : 10 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:13
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)