| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مهدی موسوی:


فساد در نهادهای انقلابی، دشمن را به هدفش نزدیک می‌کند

حجت‌الاسلام موسوی در برنامه گفتمان انقلاب اسلامی رادیو گفتگو، فساد نهادهای انقلابی را بسیار خطرناک دانست و عنوان کرد: فساد در نهادهای انقلابی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، اگر نهادی به فساد مبتلا شد، باید برخورد با آن شدیدتر باشد و این مسئله یکی از مسائلی است که بی‌اعتمادی در مردم ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفتگو، برنامه گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع (انقلاب اسلامی و اعتبارزدایی از نهادهای انقلابی) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی موسوی، کارشناس سیاسی و تحلیلگر انقلاب اسلامی روانه آنتن شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: نهادهای انقلابی باید چند نکته را مدنظر داشته باشند، نکته نخست اینکه همیشه بدهکار مردم هستند و حضرت امام خمینی (ره) بارها به این مساله اشاره فرمودند که ما هر کاری بکنیم و هر مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم، بدهکار مردم هستیم.

وی افزود: مردمی که برای انقلاب جانفشانی کردند و جوانان خودشان را برای به ثمر رسیدن و حفظ انقلاب فدا کردند و ایثارگری نمودند و از جان و مالشان گذشتند، اگر این حالت نباشد و عکس این قضیه اتفاق بیفتد و ما خودمان را ارباب مردم بدانیم برگشتن به رژیم گذشته می‌شود! مشکل اصلی نظام شاهنشاهی و نظام سلطه این بود که خودش را ارباب مردم می دانست.

این مدرس حوزه ادامه داد: نکته بعدی اینکه، نهادهای انقلابی برای اینکه این روحیه حفظ شود باید خود نظارتی داشته باشند و این به حفظ ارزش ها از سوی همین نیروهای انقلابی بر می گردد. اگر امروز صحبت از انقلابی گری و انقلابی بودن است و فضایی ایجاد شده که به این مسائل به صورت جدی پرداخته می‌شود باید  اصل انقلابی گری را افرادی که در نهادهای انقلابی هستند دارا باشند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: نکته بعدی حفظ روحیه ساده زیستی است، یکی از مشخصه‌های اصیل انقلابی بودن، ساده‌زیستی است. امام خمینی(ره) ساده‌زیست بود با اینکه اگر ایشان اراده می‌کرد، می‌توانست بهترین زندگی را در رفاه کامل با بهترین امکانات داشته باشد امام (ره) آمدند و به جای اینکه در کاخ‌ها سکونت کنند، به یک منزل ساده و اجاره‌ای رفتند.

وی افزود: نکته بعدی مبارزه با فساد است، فساد در همه جا زشت و ناپسند و مورد مذمت است اما در نهادهای انقلابی به هیچ وجه فساد، پذیرفتنی نیست.در سیره حضرت امام خمینی(ره) نیز داریم که وقتی کسی مدعی است انقلابی‌تر است و در یک نهاد انقلابی خدمت می‌کند، اگر به فساد مبتلا شد، باید برخورد با او شدیدتر باشد. نه اینکه بیاییم آن را توجیه کنیم. این مساله بسیار مهم است و یکی از مسائلی است که بی‌اعتمادی در مردم ایجاد می کند و به آن هدفی که دشمن به دنبال آن است، کمک می‌دهد.

فایل صوتی برنامه گفتمان انقلاب اسلامی از سایت شبکه قابل دریافت است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 41107
تاريخ ثبت خبر : 19 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:16
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)