| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با موضوع «حرکت به سمت اقتصاد واقعی: چالش‌ها و چشم‌اندازها»؛


فراخوان مقاله دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد و مالی اسلامی»

دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد و مالی اسلامی»، سال آینده با موضوع «حرکت به سمت اقتصاد واقعی: چالش‌ها و چشم‌اندازها» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پورتال بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مالی اسلامی در سال ۲۰۱۹ با موضوع «حرکت به سمت اقتصاد واقعی: چالش‌ها و چشم‌اندازها» در شهر مکه مکرمه برگزار خواهد شد.

بحران مالی سال ۲۰۰۸ به دلیل مسائلی همچون تبدیل کردن به اوراق بهادار، گسترش ابزارهای مالی جدید و پرداخت بی‌رویه اعتبارات به خانوارها پدید آمد و پس از آن صنعت مالی در پی راهکارهای نوین برای مواجهه با بحران‌های مالی احتمالی در آینده برآمد. از این رو در این کنفرانس بر مبانی اقتصاد واقعی به عنوان جایگزینی برای رویکردهای متعارف و همسو کردن تلاش‌ها در جامعه اقتصاد اسلامی ورای رویکردهای تقلیدی صرف و حرکت به سمت توسعه اقتصاد واقعی با تکیه بر اندیشه‌های اقتصاد اسلامی است. منظور از اقتصاد واقعی، بخشی از اقتصاد است که مربوط به تولید کالا و خدمات است و در مقابل آن اقتصاد مالی است که مربوط به خرید و فروش در بازارهای مالی می‌باشد.

هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر مفاهیم نظری و راهکارهای عملی مربوط به اقتصاد واقعی است و بحث درباره اینکه چگونه اقتصاد و مالی اسلامی می‌تواند به اقتصاد واقعی کمک کند و پایداری اقتصادی و اجتماعی را بهبود بخشد.

محورهای اصلی کنفرانس عبارتند از:

– چارچوب اقتصاد اسلامی برای توسعه اقتصاد واقعی

– بانکداری و مالی اسلامی

– خدمات تکافل (بیمه اسلامی) و تکافل مجدد

– مسئولیت اجتماعی/ارزش‌های مشترک

– مفاهیم توسعه

– قانون، مقررات‌گذاری و حاکمیت

– نوآوری و کارآفرینی

– موردکاوی

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کنفرانس به این نشانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر : 71454
تاريخ ثبت خبر : 18 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:41
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)