| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

پاسخ فرزاد جهان‌بین به نامه صادق زیبا‌کلام؛


فرآیند طبیعی تحول بنیادین در علوم انسانی با دستور متوقف نمی‌شود

فرزاد جهان بین دبیر شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در پاسخ به نامه صادق زیباکلام نوشته است: جریان و فرآیند طبیعی تحول بنیادین در علوم انسانی است که این موضوع با دستور و حکم و برخورد، متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر فرزاد جهان بین، دبیر شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در پاسخ به نامه سرگشاده صادق زیباکلام به رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از تولید علوم انسانی اسلامی، متنی را نوشته که در ادامه می آید:

جناب آقای دکتر صادق زیباکلام

با سلام و احترام

در مرقومه مورخ یکم مرداد ۱۳۹۶خود خطاب به رئیس جمهور محترم، بعد از یک مقدمه از ایشان خواسته اید تا جلوی علوم انسانی اسلامی را بگیرند. اگر منظورتان عملکرد شورای تحول در علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی خصوصا در زمینه تحول در علوم سیاسی است، که نقدهای جدی به آن وارد است و حقیر در مصاحبه مفصلی که چندسال پیش با یکی از پایگاههای خبری ـ تحلیلی داشتم و نیز مناظره ای که در رادیو گفت‌و‌گو داشتم به این نقدها اشاره کردم، اما اگر منظورتان جریان و فرآیند طبیعی تحول بنیادین در علوم انسانی است که این موضوع با دستور و حکم و برخورد، متوقف نمی شود.

ماندگاری هر موضوعی نه به رانت و تنفس مصنوعی بلکه به قدرت و وزانت علمی بستگی دارد. اگر خود شما هم دقیق و عمیق با مدعیات علوم انسانی اسلامی آشنا شوید چه بسا به اهمیت آن پی ببرید و آن را  پذیرا شوید.

به همین منظور و با احترام، یک جلد از کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی تالیف حجت الاسلام دکتر شریفی را جهت مطالعه و نیز ارائه نقد تقدیم خواهم کرد. حیات و بالندگی در نقد و تضارب آراست و نه حذف. از شما دعوت به نقد و ارزیابی و گفت و گوی علمی زیبنده است و نه دعوت به برخورد حذفی.

درود بر شما

فرزاد جهان بین

دبیر شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر : 50524
تاريخ ثبت خبر : 9 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)