| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

علیرضا اعرافی:


تحقق علوم انسانی اسلامی از سیاست‌های حوزه‌ و جامعه المصطفی(ص)

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: توجه به وحدت اسلامی، پرداختن به گفت و گو با سایر ادیان و فرهنگ های دیگر کشورها و پرداختن به علوم انسانی اسلامی ازجمله سیاست های حوزه های علمیه و جامعه المصطفی(ص) است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی کشور سوریه که به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس آمارهای بین المللی، کشورمان در زمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد، رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: کشورمان با تحریم های دشمن روبروست، اما پیشرفت ها و دستاوردهای علمی ایران بسیار مطلوب است، تاریخ نشان داده، هرگاه انسان تسلیم موج های مخالف نشود و تلاش بیشتری داشته باشد؛ درخشش و ارزشمندی عمل او مضاعف خواهد بود.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت های علمی افزود: ۲ هزار واحد دانشگاهی در کشور فعال است که چهار میلیون دانشجو مشغول تحصیل هستند. بر اساس آمارهای بین المللی کشورمان در زمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد، رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.

امام جمعه قم با اشاره به فعالیت های جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: توجه به وحدت اسلامی، پرداختن به گفت و گو با سایر ادیان و فرهنگ های دیگر کشورها و پرداختن به علوم انسانی اسلامی ازجمله سیاست های حوزه های علمیه و جامعه المصطفی(ص) است.

وی ابراز امیدواری کرد این دیدار سبب گسترش همکاری ها میان ایران و سوریه شود و ملت سوریه در برابر گروه های تروریستی به پیروزی برسد و آرامش و ثبات در این کشورحاکم شود.

 اعرافی با اشاره به این که جامعه المصطفی(ص) تنها مرکز اسلامی است که فقه اسلامی را با رویکرد مذهبی به دانش پژوهان خود ارائه می کند، گفت: حرکت شفاف و رسمی در عرصه های بین المللی، از مهمترین ویژگی های جامعه المصطفی(ص) العالمیه به شمار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر : 70465
تاريخ ثبت خبر : 5 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:22
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)