| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


عزت‌الله فولادوند «چهره فلسفی هنر» را ترجمه می‌کند

عزت‌الله فولادوند، مترجم پیشکسوت آثار فلسفی از ترجمه کتاب «چهره فلسفی هنر» خبر داد و گفت: این کتاب از سوی انتشارات «مینوی‌خرد» منتشر می‌شود.

عزت‌الله فولادوند ــ مترجم پیشکسوت آثار فلسفی گفت: در حال حاضر اثری با عنوان «چهره فلسفی هنر» را ترجمه می‌کنم.

وی اظهار کرد: این کتاب تألیف گروهی از صاحبنظران فلسفه هنر و دربردارنده نوشته چندین متفکر درباره این مقوله است و شامل نوشته‌هایی از جان هاسپرس، دیوید پارکر و دیگر متفکران برجسته این حوزه می‌شود. 

فولادوند ادامه داد: «چهره فلسفی هنر» کتاب مفصلی نیست و بیشتر به بنیادهای فلسفی هنر و دیدگاه‌های فلسفی درباره هنر می‌پردازد. قرار است انتشارات «مینوی خرد» آن را به چاپ برساند.

عزت‌الله فولادوند، پس از انجام تحصیلات مقدماتی در ایران راهی پاریس شد و در آنجا به مدت دو سال به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت. پس از مطالعه کتاب «مسائل فلسفه» اثر برتراند راسل پزشکی را رها کرد، برای تحصیل فلسفه عازم آمریکا شد و دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. این مترجم بیش از سی اثر فلسفی را به فارسی برگردانده است که از تازه‌ترین‌ و مشهورترین‌های آنها می‌توان به کتاب‌های «آزادی و خیانت به آزادی: شش دشمن آزادی بشر»، «آزادی و قدرت و قانون»، «آغاز فلسفه»، «آگاهی و جامعه»، «جامعه باز و دشمنان آن»، «انقلاب»، «فلسفه کانت»، «ارسطو» و «ایده‌ئولوژی» اشاره کرد.

 

منبع : ایبنا 

 

انتهای پیام /

کد خبر : 9789
تاريخ ثبت خبر : 15 شهریور 1394
ساعت بارگزاری خبر : 12:18
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)