| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


عدالت در آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام با تأکید بر خصوصی‌سازی

مقاله عدالت در آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام با تاکید بر خصوصی سازی مدارس نوشته خسرو باقری استاد دانشگاه و نفیسه نجفی دانشجوی ارشد دانشگاه تهران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقاله عدالت در آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام با تاکید بر خصوصی سازی مدارس نوشته خسرو باقری استاد دانشگاه و نفیسه نجفی دانشجوی ارشد دانشگاه تهران است که در شماره اول مجله روان شناسی و علوم تربیتی منتشر شده است.

در چکیده این مقاله آمده است:

تبیین معیارهای عدالت در تعلیم و تربیت و توزیع امکانات آموزشی، نیازمند تبیین ملاک های بهره مندی و عدالت توزیعی است. طبق آثار صدر و مطهری ، تلاش، نیاز و استحقاق های ذاتی می توانند به به منزله معیارهای بهره مندی افراد و توزیع منابع و امکانات تلقی شوند.

دلالت های هر یک از این معیارها در توزیع امکانات آموزشی از این قرار است: تلاش به عنوان معیار توزیع امکانات آموزشی با درنظر گرفتن امکانات آموزشی به منزله بستر تلاش، مقتضی فراهم نمودن امکانات آموزشی متناسب با تلاش افراد استو با درنظر گرفتن امکانات آموزشی به عنوان فرصت های شغلی و اجتماعی آینده، عامل استحقاق برای برخورداری فرد تلاشگر از آن است، البته تلاش نباید فراهم کننده استحقاق در امکانات آموزشی به صورت اجحاف آمیز باشد.

متن کامل مقاله در اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر : 48051
تاريخ ثبت خبر : 23 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:05
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)