| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


عدالت اجتماعی از دیدگاه امام علی(ع)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «عدالت اجتماعی از دیدگاه امام علی(ع)» توسط محمدباقر عبادی نگاشته شده و محمدعلی مهدوی راد استاد راهنما و محمدباقر حجتی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «عدالت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع)» توسط محمدباقر عبادی نگاشته شده است.

محمدعلی مهدوی راد استاد راهنما و محمدباقر حجتی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی بودند.

چکیده:

امام علی(ع) اسوه عدالت و سیره آن بزرگوار تبلور راستین دادخواهی و ستم ستیزی است، عدالت را در سیره علوی بررسی کردن یعنی تمام زندگانی و آموزه های آن بزرگوار را به بحث و تحلیل نهادن، بررسی مفهوم عدالت در فرهنگ نامه ها و دیدگاه عالمان و فیلسوفان و بررسی واژه های مترادف با عدل برای وارد شدن به بحث اصلی این پژوهش لازم دانسته شد آن گاه سخن از اهمیت عدالت رفت است.
جایگاه والای آن در اندیشه و کلام امام علی ( ع ) پیوند حکومت و چگونگی تحقق عینی این عنوان در زوایای حکومت بحث دیگری است که در این پژوهش پی گیری شده است و نشان داده شده است که از نگاه امام علی (ع) حکومتی دینی، الهی و مردمی است که بر پایه عدل استوار باشد و عدالت را در تمام شئون زندگی جاری سازد.
مردم و عدالت اجتماعی از نمودهای والای آموزه های علوی است که بدان پرداخته شده و چگونگی شکل گیری عدالت در میان مردم بررسی شده است، عدالت چگونه می گسترد و چه موانعی از اینکه عدالت گسترده شود جلو می گیرد، موضوعی است که در یکی از فصول این پژوهش پی گیری شده است و بالاخره فرجام بخش رساله آثار عدالت و عدالتجویی و عدالت گستری است و با پیشنهادات و فهرست رساله پایان می پذیرد.

علاقه مندان می توانند متن کامل این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

 انتهای پیام/

کد خبر : 69246
تاريخ ثبت خبر : 17 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)