| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

دکتر ولایتی:


ظرفیت وقف علم و فرهنگ باید با نگاه به‌روز‌شده مدیریت شود

دکتر ولایتی در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، گفت: حوزه وقف علم و فرهنگ، ظرفیت فراوانی وجود دارد که باید با نگاهی روشن و به‌روز‌شده مدیریت شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۲۴ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت یکی از موضوعات علمی و فرهنگی کشور ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش دکتر ولایتی طی سخنانی گفت: در حوزه وقف علم و فرهنگ، ظرفیت فراوانی وجود دارد که باید با نگاهی روشن و به‌روز‌شده مدیریت شود.

در ادامه جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ابعاد طرح پژوهشی تاریخ علم و فناوری در تمدن اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، که در این زمینه اعضاء با تأکید بر لزوم بازتولید منابع علمی در این زمینه، بر ترویج مباحث اخلاقی در حوزه علم و فناوری تأکید کردند.

ولایتی هم در این زمینه گفت: متأسفانه، برخی از اساتید و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تا استعدادهای علمی کشور را به کوچ تشویق و ترغیب کنند که این کار برخلاف مشی دانشمندان تاریخ تمدن اسلامی است.

 دکتر ولایتی هم در این زمینه گفت: تاریخ تمدن ایران قبل از اسلام نشانه توانمندی فرهنگی غنی اسلامی است که توانست این ملت متمدن را به خود جذب کند.

گفتنی است، در پایان این جلسه نیز گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در حوزه ترویج تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 59445
تاريخ ثبت خبر : 17 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:00
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)