| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در بانکداری اسلامی

رساله دکتری رشته معارف اسلامی و مدیریت با عنوان «طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در بانکداری اسلامی» توسط علی مهدوی پارسا نگاشته شده و غلام‌رضا گودرزی، استاد راهنما و حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، محمد طالبی و پرویز عقیلی کرمانی استادان مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق(ع) بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، رساله دکتری رشته معارف اسلامی و مدیریت با عنوان « طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در بانکداری اسلامی» توسط علی مهدوی پارسا نگاشته شده است.
غلام‌رضا گودرزی، استاد راهنما و حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، محمد طالبی و پرویز عقیلی کرمانی استادان مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق (ع) بودند.
جلسه دفاع از رساله دکتری « طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در بانکداری اسلامی» امروز، سه شنبه ۳۰خرداد ساعت ۸:۳۰ برگزار شد.

چکیده این رساله در ادامه می آید:

با گسترش ادبیات حاکمیت شرکتی در سطح جهان، بانک ها و نظام های بانکی که از پیچیده ترین بنگاه‌های اقتصادی هستند نیز اقدام به تدوین چارچوب های حاکمیت شرکتی جهت اداره و مدیریت و کنترل ریسک های خود نموده اند.
 اجرای حاکمیت شرکتی مطلوب در شبکه بانکی می‌تواند مسیر اجرای حاکمیت شرکتی را در سایر بخش‌های اقتصاد هموار سازد. اجرای حاکمیت شرکتی در بانک‌ها تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در توسعه اقتصادی کشور دارد و حتی اجرای آن در سیستم بانکی بسیار حیاتی‌تر از سایر سازمان‌ها است.
مدیریت و اداره بانک های اسلامی نیز با عنایت به تفاوت های ماهوی خود نیازمند اصول، ابزارها و لوازم متفاوتی است از این رو بایستی چارچوب نوین و مجزایی برای حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری اسلامی صورت پذیرد.
 در این رساله پس از بررسی چارچوب های ارائه شده برای حاکمیت شرکتی در نظام بانکی متعارف و اسلامی، چارچوب حاکمیت شرکتی متشکل از اصول بنیادی اسلامی مرتبط با حاکمیت شرکتی در بانک ها ارائه می گردد.
 همچنین در زیرموضوع رعایت حقوق ذی نفعان پس از بررسی ذی نفعان بانکداری اسلامی به استخراج اصول و راهکارهای رعایت حقوق ذی نفعان در بانکداری اسلامی پرداخته شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 48349
تاريخ ثبت خبر : 30 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:22
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)