| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


طراحی مدل شایستگی فرماندهان سپاه مبتنی بر تجربیات دفاع مقدس

پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «طراحی مدل شایستگی مدیران و فرماندهان سپاه پاسدران مبتنی بر تجربیات دفاع مقدس» توسط محمدصادق خزعلی نگاشته شده و اسدالله گنجعلی و سید محمدمهدی مبلغ، استاد راهنما و استاد مشاور بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «طراحی مدل شایستگی مدیران و فرماندهان سپاه پاسدران مبتنی بر تجربیات دفاع مقدس» توسط محمدصادق خزعلی نگاشته شده است.
اسدالله گنجعلی و سید محمدمهدی مبلغ، استاد راهنما و استاد مشاور بودند.
مصباح الهدی باقری استاد داور  پایان‌نامه «طراحی مدل شایستگی مدیران و فرماندهان سپاه پاسدران مبتنی بر تجربیات دفاع مقدس» بود.
جلسه دفاعیه این پایان‌نامه دوشنبه ۲۲ خردادماه در سالن شهید مطهری(ره) دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
چکیده این پایان‌نامه در ادامه می‌آید:
مدیریت بر مبنای شایستگی یک رویکرد منسجم و هماهنگ برای اداره‌های سرمایه‌های انسانی در بلندمدت است که بر اساس مجموعه مشترکی از شایستگی‌های مرتبط با راهبردهای کلان تدوین می‌شود.
دوران دفاع مقدس برای پیشبرد جنگ در یک شرایط خاص و جهادی نیاز به فرماندهان و مدیرانی داشت تا به‌صورت فوق‌العاده و بعضاً خارج از چهارچوب و قواعد از پیش‌نوشته شده کارهای جنگ را پیش ببرند. در حال حاضر سپاه پاسداران با توجه به عرصه‌های مهم و تأثیرگذاری که در آن مشغول به نقش‌آفرینی است، نیاز به فرمانداران و مدیرانی با توانایی‌های بالا دارد و برای انتخاب فرماندهان و مدیران خود از یک مدل شایستگی پیروی می‌کند.
از طرفی مشاهده می‌شود که با توجه به مدل شایستگی موجود قدری سازمان درزمینه‌ منابع انسانی دچار ضعف شده و درزمینه‌ کشف استعدادهای مناسب دچار مشکل شده است و این موضوع به دغدغه اصلی مسئولین این سازمان بدل شده است.
 گرچه در حوزه مدل شایستگی‌های فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران مطالعات و پژوهش‌هایی صورت گرفته است اما تمرکز این پایان‌نامه بر تصحیح مدل موجود بر اساس تجربیات دوران دفاع مقدس هست.
هم‌چنین ما در این پژوهش به دنبال دستیابی به مدل دستیابی به مؤلفه‌های بنیادین که برگرفته از استعدادهای درونی و شایستگی ذاتی افراد هستیم که در دروان دفاع مقدس فرماندهان با چنین نگاهی دست به انتخاب زده و به اداره هشت سال دفاع مقدس پرداختند.
انتهای پیام/

کد خبر : 48134
تاريخ ثبت خبر : 24 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:29
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)