| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مقاله؛


طبقه‌بندی‌های اندیشه سیاسی اسلامی

اندیشه تجدید حیات سیاسی در جهان اسلام موجب شد از یکسو مؤسسات مطالعاتی غربی به بنیادهای فکری، سیاسی در میان مسلمانان توجه کنند و از دیگر سوی، محققان مسلمان نیز به ذخایر کهن سیاسی خود نگاهی دوباره بی افکنند. بدیهی است که این پژوهشها و مطالعات در یک سطح نبوده و از نظر روش و محتوا قابل ارزیابی و درجه بندی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مقاله «طبقه بندی های اندیشه سیاسی اسلامی» را به نگارش درآورده است که در چکیده آن آمده است:

اندیشه سیاسی اسلام و مسلمانان مقوله ای است که در جهان معاصر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اندیشه تجدید حیات سیاسی در جهان اسلام موجب شد از یک سو مؤسسات مطالعاتی غربی به بنیادهای فکری، سیاسی در میان مسلمانان توجه کنند و از دیگر سوی، محققان مسلمان نیز به ذخایر کهن سیاسی خود نگاهی دوباره بیفکنند. بدیهی است که این پژوهش ها و مطالعات در یک سطح نبوده و از نظر روش و محتوا قابل ارزیابی و درجه بندی هستند. در این تحقیق، هدف این است که نوع نگاه این مطالعات و پژوهش ها به اندیشه سیاسی مسلمانان تبیین شده و طبقه بندی هایی که در این باره ارائه گردیده طرح و احیاناً نقد و بررسی شود.

متن کامل مقاله دراینجا قابل مشاهده است

انتهای پیام

کد خبر : 48620
تاريخ ثبت خبر : 4 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:36
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)