| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محسن پاک آیین تاکید کرد:


ضرورت گفتمان صلح عادلانه در جهان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود دنياى اسلام بايد به طور جدى نسبت به سرنوشت خود به تفكر فراخوانده و از آنان می خواهند که با کنار گذاشتن اختلافات؛ روى نقاط وحدت تمرکز کرده و برای ایجاد صلح و امنیت، مبتنی بر عدالت و کرامت انسان، تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، محسن پاک آیین، سفیر سابق ایران در آذربایجان در راستای برگزاری هم اندیشی بازخوانی اندیشه های امام خامنه ای در موضوع صلح و عدالت  تاکید کرد که  اگر این هم اندیشی بتواند باعث ایجاد یک گفتمان جدید در سطح نخبگی شود و چالش های جدی در مقابل استقرار صلح عادلانه را شناسائی و برای حل آن ها، ارائه طریق نماید، می تواند یک اقدام ارزنده برای دستیابی به صلح و عدالت باشد.
ایشان در ادامه  افزود :نگاهی به آموزه های ادیان الهی نشان می‌دهد که همه انبیا عظام و در سر سلسله آنها، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) پیروان خود و همه بشر را دعوت به صلح و عدالت کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود دنیاى اسلام باید به طور جدّى نسبت به سرنوشت خود به تفکر فراخوانده و از آنان می خواهند که با کنار گذاشتن اختلافات؛ روى نقاط وحدت تمرکز کرده و برای ایجاد صلح و امنیت، مبتنی بر عدالت و کرامت انسان، تلاش کنند. 
وی گفت :  واقعیت این است که امروز بشریت به این قبیل معارف و گفتمان ها نیاز دارد . نخبگان مسلمان در حوزه و دانشگاه، در شرایطی که دستگاه های تبلیغاتی غرب از تمام فرصت ها براى متّهم کردن اسلام سوء استفاده می کنند، باید در ارائه‌ى چهره صلح دوستانه اسلام هیچ فرصتى را از دست ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر : 58575
تاريخ ثبت خبر : 28 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:57
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)