| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشتی از سیدمحمدحسین متولی‌امامی؛


ضرورت خمینی‌پژوهی و خامنه‌ای‌پژوهی

خمینی‌پژوهی و خامنه‌ای‌پژوهی، از مهم‌ترین وظایف امروز نیروهای انقلابی برای طبقه‌بندی مسائل اهم و مهم است. اولویت‌هایی كه امام و رهبری تعیین می‌كنند، مسیر دقیق حركت فرهنگی را مشخص كرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین متولی امامی مدیر مسئول مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی(متا) در یادداشتی به اهمیت اولویت هایی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تعیین می کنند اشاره کرده است که در ادامه آن را می خوانید:

جاسوسی و نفوذ در دستگاه سیاسی رقیب، در شکل‌های متنوع و جدیدی ظهور کرده و دیگر مانند گذشته، محدود به جمع خبر و تخلیه اطلاعاتی طرف مقابل نیست. امروزه مهم‌ترین جنگ اطلاعاتی ـ امنیتی در صحنه بین‌الملل، تغییر اولویت‌های سازمان سیاسی رقیب است. سیستم‌های اطلاعاتی ـ امنیتی، ابتدا به تحلیل و ارزیابی دولت مورد نظر می‌پردازند و اهداف و آرمان‌های او را طبقه‌بندی می‌کنند.

 در مرحله بعد، سیستم اطلاعاتی دشمن، تلاش می‌کند که از طریق تغییر اولویت‌ها و محورقرار دادن مسائل بی‌اهمیت، تمامی سرمایه‌ها و انرژی نیروی انسانی رقیب را هدر داده و او را از نیل به اهداف‌اش باز می‌دارد. این‌کار، نیاز به تلاش چندانی ندارد و تنها با تأثیر بر یکی از افراد صاحب نفوذ در نظام، ممکن خواهد شد.

برای نمونه، ممکن است شخصی به خدمت یکی از مراجع بزرگ تقلید برسد و با پرداخت یک پول سنگین در قالب وجوهات، به بزرگ‌نمایی مسائل کوچک بپردازد و ایشان را نسبت به یک مسأله بی‌اهمیت، تحریک نماید و یا شخصی متأثر از یک نصیحت به ظاهر خیرخواهانه، اولویت‌گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی را تغییر دهد و مثلاً با این‌که رهبری اصرار می‌کنند، مانع از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شود و به جای آن، مثلاً ۲۰۳۰ ابلاغ شود. تغییر اولویت‌ها موجب می‌شود که انرژی، نیروی انسانی وفرصت‌های طلائی رقیب، صرف امور بی‌اهمیت، بی‌نتیجه و حتی پرضرر شده و شاید بعد از چند دهه، مسئولین متوجه اشتباه شوند. نمونه بارز آن، را می‌توان در سیاست کنترل و کاهش جمعیت دید.

یا در قضیه مشائی، مقام معظم رهبری فرمودند: مسأله اسلام ایرانی که این افراد مطرح می‌کنند، اصلاً مسأله مهمی نیست و مسائل فرعی را به مسائل اصلی تبدیل نکنید. با این همه، یادم نمی‌رود که ماه‌ها بلکه سال‌ها بر سر انحراف شدید مشائی و تیم احمدی نژاد، جلسات متعدد و روشن‌گری‌های فراوانی صورت می‌گرفت! و برخی امام جمعه‌ها هر هفته در این امر سخنرانی می‌کردند. در مسأله پخش صدای شجریان از تلویزیون هم دیدیم که یک مسأله بی‌اهمیت، به چه میزان پر سر و صدا شد و مدتی انرژی و وقت نیروهای انقلابی را هدر داد و…. 

سؤال اصلی این است که تشخیص اولویت چگونه ممکن است؟ باید گفت که معتبرترین منبع، قرآن و روایات است. باید دید که متون دینی و به‌خصوص قرآن، مثلاً چه ضریبی به حجاب می‌دهد و چه ضریبی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و برداشتن شکاف طبقاتی اختصاص داده است. البته در بسیاری موارد، انسان با طبقه‌بندی مطالبات قرآنی دچار مشکل می‌شود که به همین دلیل، رجوع به فقیه در عصر غیبت، پیشنهاد شده است.

خمینی‌پژوهی و خامنه‌ای‌پژوهی، از مهم‌ترین وظایف امروز نیروهای انقلابی برای طبقه‌بندی مسائل اهم و مهم است. اولویت‌هایی که امام و رهبری تعیین می‌کنند، مسیر دقیق حرکت فرهنگی را مشخص کرده است. از این‌روی لازم است انسان، چند وقت یک‌بار به مسیری که طی می‌کند دقت کند تا در گرداب جهل مرکب بازیچه قرار نگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 61427
تاريخ ثبت خبر : 14 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:29
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)