| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در نشست هسته علمی «تمدن اسلامی» عنوان شد:


ضرورت تشکیل هسته‌های علمی با محوریت حل مسائل نظام اسلامی

در نشست هسته علمی «تمدن اسلامی» در حرم رضوی، بر ضرورت تشکیل هسته‌های علمی با محوریت حل مسائل نظام اسلامی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا)، نشستی با هسته‌ علمی «تمدن اسلامی» با حضور دکتر محمد نعمتی رئیس مَنا و عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سالم عضو هسته علمی تمدن اسلامی، در روز ولادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)،۳ مرداد در مسجد گوهرشاد حرم رضوی برگزار شد.

در این جلسه محمد نعمتی از ضرورت تشکیل هسته‌های علمی با محوریت حل مسائل نظام اسلامی سخن گفت و بیان کرد مَنا از هسته‌هایی که با این رویکرد تشکیل شود حمایت می‌کند.

وی در ادامه به ضرورت علوم اجتماعی و ماهیت آن که تنظیم روابط میان انسان‌ها برای بهره‌مندی در مقوله‌های مختلف است و اینکه ملاک تنظیم این روابط بر چه اساسی است، اشاره کرد.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سالم، که با استاد راهنمایی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هسته علمی  «تمدن اسلامی» را با موضوع «مطالعه تطبیقی آرمان‌شهرها» در مشهد مقدس تشکیل داده‌اند، به توضیحاتی در رابطه با هسته علمی خود پرداخت.

لازم به ذکر است هسته علمی تمدن اسلامی با محوریت «مطالعه تطبیقی آرمان‌شهرها» در دی ماه ۱۳۹۶ توسط مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر : 73514
تاريخ ثبت خبر : 9 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)