| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

داود عامری:


«صلح عادلانه» حلقه مفقوده در جهان معاصر

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی اظهار داشت: صلح به معنای آرام سازی و حفظ وضع موجود، مورد پذیرش انسان های آزادی خواه و آزاد اندیش نبوده و نیست و صلحی واقعی است که بر پایه عدالت و کرامت انسانی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در آستانۀ برگزاری دومین نشست تخصصی «بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت» تأکید کرد که صلح در مبانی اندیشه های اسلام با صلحِ مطرح در گفتمان قدرت های سلطه گر، متفاوت است.

عامری گفت: بر اساس آموزه های ادیان الهی و اسلام عزیز، صلح و عدالت پایه و اساس حقوق بشر بوده و کلید رستگاری انسان و مسیر رشد جوامع بشری است و صلحی واقعی و پایدار است که مبتنی بر عدالت باشد و سایر حقوق بشر نشأت گرفته از این قاعده کلی و اساسی می باشند.

وی در ادامه هدف از برگزاری دومین نشست را اهمیت و ضرورت حضور موثر اندیشه های اصیل اسلامی در گفتمان سازی ها و نظریه پردازی های جهانی دانست و افزود: پس از برگزاری اولین هم اندیشی در سال گذشته، چند نشست تخصصی و هم اندیشی نخبگی و کارشناسی با شرکت نخبگان و متفکرین ایران اسلامی را در ابتدای سال ۱۳۹۷ برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری در بازخوانی مفهومی و روش شناختی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزۀ صلح و عدالت، بتوانیم با یاری خداوند کنفرانسی مؤثر و گسترده را در سطح  بین المللی در سال جاری برگزار نماییم.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» با همکاری «مؤسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری» و «پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » دومین هم اندیشی تخصصی صلح و عدالت با عنوان «بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزۀ صلح و عدالت» را در ۱۰ اردیبهشت ماه در  مرکز همایش های بین المللی غدیر قم برگزار می کند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66699
تاريخ ثبت خبر : 8 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:15
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)